رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل

تامر عاشور وبهاء سلطان الأكثر مشاهدة على "يوتيوب"..تفاصيل

بهاء سلطان وتامر
بهاء سلطان وتامر حسني

سيطر الفنان بهاء سلطان والفنان تامر عاشور على المراكز الأولى في صدارة قائمة الأكثر مشاهدة عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، وذلك بأغانيهم الجديدة التي تم طرحها في مطلع 2022.

اقرأ أيضًا..تامر عاشور في صدارة "يوتيوب" بـ3 أغاني.. تفاصيل

تفاصيل صدارة بهاء سلطان وتامر عاشور قائمة يوتيوب

تصد!ر تامر عاشور المراكز الثلاث الأولى بأغاني ألبومه الجديد "تيجي نتراهن"، كاللآتي:

حصلت "كان موضوع" على المركز الاول بأكثر من مليون و 600 ألفًا مشاهدة، وذلك خلال أسبوع من طرحها، كلمات: هشام صادق الحان: مايكل صفوت توزيع: فهد، وتقول كلماتها:"ان موضوع بس نهيته جرح قديم خفيت و نسيته درس اتعلمته و صميته كتير لسنين كان في دموع وقت فراقه وقلبي خلاص لملم اوراقه كام موجوع بالايام فاقوا و اهم عايشين واهو بقي ماضي كله اتنسي عادي ده طبيعي بعد الاذي وانا لا بجازف تاني او اطمن للناس  ياما في حكاوي من دي اتنسوا و مش أنا غيري ناس اتأذوا و ياما غيري هانوا و عانوا و نسيوا ده كله خلاص فاتوا شهور بعد غيابه و قلبي بيتقطع في عذابه وفضلت اسأل ايه أسبابه و ليه بيبيع كان معذور لما اذاني ولا عشان غدار ف رماني كل التفاصيل كت واجعاني و كنت هضيع واهو بقي ماضي كله اتنسي عادي ده طبيعي بعد الاذي وانا لا بجازف تاني او اطمن للناسياما في حكاوي من دي اتنسوا و مش أنا غيري ناس اتأذوا و ياما غيري هانوا و عانوا و نسيوا ده كله خلاص".

أما المركز الثاني حصلت عليها أغنية "خليني في حضنك"، والتي اقتربت من المليون الثاني، خلال أسبوع من طرحها عبر "يوتيوب".

 

كلمات: حسام سعيد الحان: عمرو الشاذلى توزيع: أدهم دهيمة وإلهامي دهيمة، وتقول كلماتها:"خليني ف حضنك يا حبيبي .. ده ف حضنك بهدى وبرتاح أنا كل مشاعري معاك راحو .. وكمان قلبي لقلبك راح ولا بضحك وأفرح من قلبي .. غير لو جمبي انا كانو عينيك لو تبعد عني ولو ثانيه .. بتجنن يا حبيبي عليك وبتحلى الدنيا ف عيني وانا جمبك فا ماتبعدنيش حُبك فعلاً بيخليني أتمسك بالدنيا وأعيش وف حضنك بيروح خوفي وده وعد ومُلزم أنا بيه مهما تكون يا حبيبي ظروفي قلبك عمري ما هاجي عليه أنا مكسب عمري إني قابلتك .. غيرت ف عيني الأيام طمنتني ع الباقي ف عمري .. حققتلي كل الأحلام أول ما عيونك
دي بشوفها .. مش بعرف أشوف غيرها خلاص إنت هدية ربنا ليا .. إنت حبيبي وأغلى الناس".

 

أغاني بهاء سلطان في صدارة يوتيوب

 

أغنية "كنت فين" جاءت في المركز الثالث على "يوتيوب"، بأكثر من مليون و 200 ألف مشاهدة، كلمات: احمد المالكى الحان: محمدى توزيع: احمد امين.

وتقول كلماتها:"كنت فين وحياتي فاضيه وحزني دايم كنت فين وبوجعي بسهر وانت نايم.. اللي مر عليك ثواني فات عليا كتير اذاني وانت بعد ده كله عادي راجعلي تاني إسأل الناس اللي شافت دمع عيني إسأل الناس اللي كانت بتواسيني ده اللي كان بيشوف دموعي عليك بيدعي كنت فين وانا نفسي اموت من كتر وجعي ياله روح مش هتلاقيني ليا ناس انا كنت بشكي ويسمعوني واما طال الوقت ملّو وعرفوني واللي فضلو خلاص معايا برضه تِعبو من الحكايه يعني عشت لوحدي بتعب للنهايه".

 

أما عن بهاء سلطان فجاء بـ3 أغنيات في قائمة الصدارة على "يوتيوب"، كالآتي:

 

أغنية أنا غلطان، جاءت في المركز السابع على "يوتيوب"، وتقول كلماتها أنا غلطان عشان حبيت وبينت إهتمامي بيك عشان كدة يعني بقيت ما أنفعشِ ومن نظرك نزلت مابقيتش لايق ليك وكان مفروض ما أحبكشِ ولو حبيت ما أبينشِ ودلوقتي خلاص همشي أنا وقلبي اللي دايب فيك وليه طيب عشان طيب عشان يعني اللي في قلبي على لساني بتكسرني وتخسرني بتخسر حب مش سهل تلاقيه تاني مفيش أسباب أنا اللي اختارت من الأول أعيش في عذاب ألومك ليه وأقولك إيه ما أنا اللي جريت ورا وهم وطلع كداب تعبت كتير وبتألم يا رب أفوق وأتعلم ومن بكرة أنا وانت هنتقابل ولا الأغراب".

 

 

وأغنية "يومين جلوين" جاءت في المركز الثامن بأكثر من 600 ألف مشاهدة، وتقول كلماتها:"يومين حلوين ويومين وحشين وبتعدي وناس حلوين وناس وحشين وبتعدي بس اللي ليك أقرب ما ليك الجرح منهم مش بيعدي يفضل يألم في القلوب ألم السنين يفضل يعلم في العيون دمع الحزين كل اللي ليك ليه قسيوا عليك قلبي يا مسكين أنا كل شيء كان حلو فيا إديتهولكم من عينيا وأما بشوف حاجة وحشة منكم كنت بكدب آه عينيا حتى الليالي والسنين بقوا ذكرى في القلب الحزين ليه كل غالي يطلع رخيص".

 

 

حصلت أغنية "مالك" على المركز العاشر، بأكثر من مليون مشاهدة عبر "يوتيوب"، وتقول كلماتها:"مالك .. انت بقالك لسة يا دوب كام يوم ليه اتغيرت .. انت فاكرها يا واد هتدوم لو هتقرب ولا هتبعد مش هتهرب من المكتوب ربك شاهد ربك عالم ربك يابني رب قلوب إجرح ما أنا قلبي مسامحك ما اتعودت أنا على جرحك يا حبيبي هقولك إيه أنا أبات مغلوب مش غالب أنا حبك فيا الغالب قولوله حرام عليه إجرح ما أنا قلبي مسامحك ما اتعودت أنا على جرحك يا حبيبي هقولك إيه أنا أبات مغلوب مش غالب أنا حبك فيا الغالب قولولي أعمله إيه وكواني الشوق يا هاجرني وكواني الشوق ورماني الحب في هوا بحرك طوحني لفوق وأما تكلمني روحي تهرب مني وأما تزعلني زعلك يؤلمني يا حبيبي تعالى وكلمني من غير ما تلوم"