رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

مفاجأة جديدة وأسرار صادمة في قصة طلاق أصالة وطارق العريان

أصالة و طارق العريان
أصالة و طارق العريان

مازالت أزمة أصالة و طارق العريان حديث السوشيال ميديا، منذ تداول صورة العريان مع الموديل السورية نيكول سعفان مرورًا بتعليق أصالة الغاضب على الصورة وحتى هجوم زوجة العريان الأولى "هالة العتال" على أصالة.

 

اقرأ أيضًا .. صورة تكشف ارتباط نيكول سعفان و طارق العريان طليق أصالة

 

مفاجأة جديدة في قصة طلاق أصالة و طارق العريان

وكان آخر فصول القصة الدرامية التي أشغلت الملايين تدخل " غادة العريان " زوجة شقيق طارق العريان لساند أصالة في تلك الأزمة وتدافع عنها بشأن ما فعله بها طليقها، وجاء ذلك من خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي "ربيع هنيدي" في برنامج "ET  بالعربي".

 

 

زوجة شقيق طارق العريان تدافع عن أصالة

أثارت "غادة" زوجة شقيق طارق العريان جدلاً واسعًا بعد تصريحاتها الصادمة وكشفها أسرار ومفاجآت حصرية بخصوص طلاق أصالة و العريان، فكانت أولى تصريحاتها بشأن أصالة قائلة: "أنا في صف أصالة لأني شايفة أنها اتظلمت في العلاقة دي ، وذنبها انها حبت طارق جدًا .. أصالة دخلت عيلة العريان وكانت إنسانة جميلة جدًا مع العيلة وواقفة مع كل شص في العيلة يعني نفسيتها كانت حلو معانا كلنا".

 

موضوعات ذات صلة .. (صورة وتعليق صادم).. مي العيدان تسب أصالة وتفتح النار عليها من جديد

 

وتابعت: "يمكن طارق في الاخر حصلت مشاكل بينهم و بقالها سنة و نص مستنية طارق يطلقها .. وهو لسة مطلقها يمكن من أسبوع و هي لحد آخر لحظة كل ده متكلمتش في الأزمة خالص .. لما طلعت أصالة كتبت البوست ناس كتر هاجمتها و ناس وقفت معاها و دافعت عنها .. لكن مكنش ينفع أن طليقة طارق تهاجم أصالة بالطريقة دي .. لأني عارفة هالة العتال كويس والدة عمر، وعمر ابننا كلنا ،وأنا عارفة ان هي اللي سابت ابنها بمزاجها فمتجيش دلوقتي تقولي انه اتظلم وتلومي اصالة على ابنك انتي لو كني ام كوية كنتي قعدتي مع ابنك زي م كلنا بنقعد مع ولادنا .. ومتجبيش اي حاجة حصلت بينك و بين ابنك وجوزك بسبب اصالة".

 

 

عائلة طارق العريان تهاجم زوجته الأولى هالة العتال

وأضافت "غادة": "انا اعرف ان هالة العتال كان طارق رافض يكلمها طول فترة زواجه من أصالة، ولا عمرهم كانوا صحاب ولا بيكلموا بعض و كلامها كله غلط تمامًا .. عمر ابنها مش غلبان تمامًا ولا ضحية عمر وماشاءالله عليه راجل و كوي وشغال في الميديا مينفهش تقولي عليه دلوقتي ضحية ..  مينفعش ان احنا نستغل العيال كضحية".

 

 

سبب صمت طارق العريان عن أزمته مع أصالة

وبسؤالها عن سبب صمت طارق العريان وعدم رده هو او ابنه على تلك الأزمة أو هجوم زوجته الأولى على طليقته أصالة أجابت قائلة: "انا مستغربة ان طارق سايب هالة تتكلم و معرفش لحد دلوقتي مردش عليها ازاي .. مع ان مكانش فيه بنه و بينها كلام خالص".

 

 

زوجة شقيق العريان عن صورته مع نيكول سعفان: دي حرية شخصية

وعن الصورة التي نُشرت للعريان مع الموديل السورية "نيكول سعفان" علقت قائلة: "حضرتك هو الطلاق حصل من اسبوع أو 10 أيام .. طارق دلوقتي يعتبر حر مع أصالة بس مش مع ولاده .. لأن الصورة دي ضرر للأولاد اكتر ما هي ضرر لأصالة .. انهاره الولاد عارفين ان الست دي هي السبب في خراب البيت وطلاق امهم و ابوهم".

 

 

نيكول سعفان السبب في طلاق أصالة و طارق العريان

وفي رأيها عن نيكول سعفان وهل هي السبب في طلاق أصالة والعريان ، أجابت: " أكيد هي السبب وغيرها كتير كمان كانوا بيحاولوا .. واصالة اتحملت كتير .. بس يمكن دي كانت اكتر علاقو واضحة لاصالة من فترة .. انا معرفش قبل كده لكن اه نيكول هي السبب".

 

 

محاولات للصلح بين أصالة وطارق العريان

وعن موقف عيلة العريان من اللي حصل .. عيلة طارق كلها اتدخلت في الموضوع و طارق مش راجل صغير و دي حرية شخصية .. وكل الناس اتدخلت مش عشان حاجة بس عشان خاطر الاولاد وخراب العيلة .. لكن هل حد يقدر يفؤض حاجة على حد".

 

 

غادة العريان تواسي أصالة : استحملي الله يكون في عونك

ووجهت للنجمة الكبيرة أصالة رستاة مواساة قائلة: "بقول لأصالة استحملي .. اصالة دي الله يكون في عونها وانشاءالله انشاءالله ربنا هيصبرها و هتطلع من اللي هي فيه".

 

 

غادة العريان تهاجم هالة العتال زوجة طارق الأولى

وكانت هاجمت غادة العريان زوجة طارق الأولى "هالة العتال" بعد إهانة الأخيرة لأصالة واتهامها بتخريب أسرتها و ظلم ابنها من العريان، إذ قامت "غادة" بالتعليق على منشورها التي وجهت فيه رسالة هجومية لأصالة عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الإجتماعي الأشهر فيسبوك.

 

 

زوجة طارق العريان الأولى تهاجم أصالة

جدير بالذكر أن العتال هاجمت أصالة بسبب تعليقها على صورة طليقها العريان مع نيكول سعفان، قائلة :"دي اول مره ممكن أرد فيها، الصورة قاسيه عليكي ،طيب انا لما كنت بشوف الف صوره، وابني مش موجود فيها،يا تري احساسي كان ايه ؟كان كتر من قاسي كان مقهور ،طيب لما كنتي بتكتبي العايله وابني مش موجود فيها ،احساسه هو كان ايه؟ اولادك عندهم اب، ايمن الذهبي حي يرزق، لكن ابني كان عنده اب واحد بس ،وللاسف مش حقدر اقول تفاصيل ". 

 

 

وتابعت :"طيب لما كنا بنحاول نتكلم كان ردك ايه، يا تري قاسي، ولا حنون ذي ما انتي دلوقت ،الجواز والحب والعشره في تفاصيل محديش يقدر يعرفها، طيب مفكرتيش في يوم من الايام ان ممكن الاب يشتري ابنه اللي من دمه، ويرفض الظلم، طيب مفكرتيش ان في نفسيت ولد، ممكن تتدمر ،طيب دلوقت اولادك زعلانين من الكسره ،طيب يتكلموا معه ليه لحد دلوقي، أرجوكي كفاية في اولاد وانا من حقي ادافع عن ابني اللي نفسيته بقيت مش حلوه، من كتر الحرب علي ابوه ،كفايه ،بعد الانفصال اللي كنت بتمني استمرار ليكم وربنا يشهد عليه، بس ده نصيب".

 

 

عائلة العريان تساند أصالة و تدافع عنها في أزمتها مع طليقها

وجاء تعليق غادة العريان لتدافع عن أصالة قائلة: " انتي يا هالة بتكلمي على ابنك طب خلي عندك دم انتي اللي طول عمرك رمياه وضيعتيه وجايه تتهمي اللي  كانت مرات ابوه، والتحريض اللي دايما كنتي بتحرضيه عليها واللي كنتي بتعمليه، نسيتي ان كنتي ناسيه افكرك اصاله اول ماتجوزت طارق حاولت تصاحبك عشان خاطر عمر وانتي عملتي ايه واحده زيك بوظت نفسيه ابنها وجايه دلوقتي تتكلمي".

 

 

وتابعت: " انا مرات أخو طارق غادة فكراني وياما شوفنا منك ومن اللي بتعمليه .. أصالة أشرف وأحسن ست طارق اتجوزها لكن هو مالوش في الطيب نصيب كان لازم يفضل معاكي عشان انتي زيه مش واحدة زي اصالة، لمي نفسك يا هالة واوعي تنسي نفسك وتحاولي تشهري نفسك على حساب أشرف وأطيب وأحن قلب في الدنيا اصالة، وهي كانت حرام في عيلة العريان لو خايفة وزعلانة على ابنك جربي كده هو هيرضي ييجي يعيش معاكي؟".

 

 

طلاق أصالة و طارق العريان

يُذكر أن أزمة طلاق أصالة و طارق العريان أثارت حالة جدل عارمة في الوسط الفني وعلى مختلف مواقع التواصل الإجتماعي، خاصًة بعد تداول صور للعريان مع حبيبته الموديل السورية "نيكول سعفان" أثناء حضورهما إحدى السهرات معًا.. ما دفع أصالة للرد على الصورة بتعليق غاضب يكشف إستيائها من الصورة.

 

صور أصالة و طارق العريان