عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
سامي ابو العز
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
سامي ابو العز

شتمني بأفظع الألفاظ.. ثراء جبيل تكشف كواليس خلافها مع المخرج أحمد صالح

الفنانة ثراء جبيل
الفنانة ثراء جبيل

 حلت الفنانة ثراء جبيل، ضيفة مساء أمس الخميس مع الإعلامية رغدة شلهوب في برنامج نص الكلام المذاع على فضائية النهار، وتحدثت الفنانة خلال الحلقة عن العديد من كواليس حياتها وأزماتها مع أصدقائها في الوسط الفني، ولعل أبرزها تفاصيل خلافها مع المخرج أحمد صالح، في مسلسل بحر، الذي لعب بطولته الفنان ماجد المصري.

 

(اقرأ أيضًا) ثراء جبيل: دخلت التمثيل بالصدفة.. ومسلسل «طريقى» بعيد عن الخلطة التجارية

 وأوضحت ثراء جبيل، أنها لن تتعاون مرة أخرى بالعمل مع المخرج أحمد صالح؛ لأنه أهانها خلال  مسلسل بحر، وقالت: هو كان عنده أخت شغالة مساعد مخرج "سكريبت ملابس"، غلطت فالمساعدة بتاعتي غلط جامد عشان حاجة احنا مكنش لينا ذنب فيها خالص عشان راكور لحاجة هي مش بعتاه أصلًا، وهزقتها جامد وأنا سمعاها وهيه بتتكلم علينا وأنا فالكرفان وصوتها عالي جدًا في وسط الشارع".

وأضافت: "المهم حليت الموقف وجبتلها حاجة شبهها بالظبط وطلعت صورت المشهد بمنتهى الاحترافية وخلصته، ونزلت بعد كده عشان أخد حقي وحق البنت اللي اتهزقت بشكل مش لطيف خالص وسط الناس.. فعليت صوتي وزعقت زي ماهي عملت بالظبط وبدون أي تجاوز وقولتلها انتي الغلطانة ومينفعش تزعقي كده احنا ولا مرة قصرنا فشغلنا ومتقوليش حاجة تطلع علينا سمعة اننا ناس مهملة لأن ده إهمال منك انتي".

 وأضافت: "وأنا لما بتعصب ببقي صعبة شوية فهي عيطت وطبعاً راحت عيطت لأخوها الاستاذ المخرج، بعد شوية لقيته بيكلمني فالتلفون  ألو .. ثراء .. أيوه .. أنا أحمد صالح وفضل حوالي ٢٠ ثانية بيسبني ويشتمني بأفظع الألفاظ وأقذر الشتايم".

 وأكملت: "كان في وجود المنتج الفني وممثلة زميلة والمساعدين وأنا كنت فاتحة الاسبيكر لأني متعودة طول الوقت مش بحط التليفون على ودني ومعرفش أن ده هيحصل.. طبعاً كلهم مكنوش مصدقين وأنا كل اللي عملته قفلت السكة ومردتش".

مسلسل بحر 2019

 مسلسل درامي مصري من إنتاج عام 2019، من إخراج أحمد صالح، وتأليف أحمد عبدالفتاح، بطولة ماجد المصري، و‌دياب، و‌حنان سليمان، و‌حسني شتا.

 تدور أحداث المسلسل حول العديد من القضايا الاجتماعية، والمشاكل التي تحدث بين أبناء الصعيد المصري، خصوصًا مشكلة الثأر الأبدية، حيث تقع مشاكل بين عائلتي (بحر)، و(الضو)، بالإضافة إلى العديد من الصراعات التي تقع بينهما.