رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

شاهد.. نقل حمو بيكا إلى المستشفى بعد انهياره ع الهواء

حمو بيكا
حمو بيكا

تعرض مؤدي المهرجانات حمو بيكا، لوعكة صحية دخل على أثرها إلى المستشفى، وذلك بعد ساعات قليلة من استضافته في برنامج "كلام الناس" مع الإعلامية ياسمين عز، والمذاع عبر شاشة "ام بي سي مصر". 

 

اقرأ ايضاً .. انهيار حمو بيكا ع الهواء: "تعبت ومحدش حاسس بيا" (فيديو)

 

ونشر الحساب الرسمي لـ حمو بيكا بموقع "فيسبوك" صورة خلال تواجده في المستشفى، حيث يخضع حالياً إلى عدد من الفحوصات لاكتشاف مدى خطورة حالته الصحية، وكتبت صفحته:" إدعو لحمو بيكا يقوم بالسلامة يا جدعان .. وحسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب  ".

حمو بيكا

 

استضافت الإعلامية ياسمين عز، مؤديا المهرجانات حمو بيكا وحسن شاكوش منذ قليل في برنامجها "كلام الناس" والمذاع عبر شاشة Mbc مصر.

 

وتحدث حمو بيكا خلال استضافته في البرنامج عن أزمتة مع نقابة الموسيقيين، قائلاً:" غير راضي عدم قدرته على العمل داخل مصر ، موضحًا أنه مؤدي وليس مطربًا كي يعامل بمعايير المطربين وعايز أغني داخل بلدي وليس خارجها ".

 

وبكى "بيكا" خلال استضافته، حيث قال أن أوراقه الخاصة بنقابة الموسيقيين كاملة، قائلاً:" تعبت ومحدش حاسس باللي أنا فيه، أنا ورقي كامل ومفيش ولا ورقة ناقصة، وأنا مش صوت ولا كروان بس ليا جمهور

وشعبية كبيرة والناس بتحبني، وأنا نفسي أتصنف بس راب ولا أي حاجة، والامتحانات في النقابة ماشية بما لا يرضي الله ".

 

وأضاف حمو بيكا: "جابولي ناس كبيرة من الأوبرا يختبروني، وكان لازم أغني لـ أم كلثوم وعبدالحليم حافظ، في المقابل زمايلي غنوا مهرجانات في الاختبارات ونجحوا ".

 

واستكمل:" أنا مش صوت، أنا داخل بجمهور أنا راجل مؤدي، مش لازم يكون صوتي كروان عشان يدوني الكارنيه، أنا أي دولة عربية بتسمعني، مينفعش، ليا الجمهور دا كلو وحضرتك متصنفني".

 

وقال حمو بيكا:" في الدستور حرية الرأي مكفولة، ملكش تمنعني أنا مش بعمل حاجة غلط، كل حاجة النقابة بتطلبها بعملها، أعمل إيه تاني، إنت بتقولي أخرج بره مصر، لا أنا مصري، ولازم الامتحانات تمشي بما يرضي الله".

 

لمزيد من أخبار فن الوفد اضغط هنا