رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

رامي صبري ملحنًا لـ أصالة في أغنيتها الجديدة

رامي صبري واصالة
رامي صبري واصالة

 يشارك الفنان رامي صبري، مع الفنانة أصالة في لحن جديد خلال إصداراتها الصيفية لهذا الموسم، المترقب طرحها خلال الساعات القليلة القادمة.

اقرأ أيضًا..أغنية "لسه ياما" لرامي صبري تتخطى الـ 400 ألف مشاهدة على يوتيوب

جديد أصالة مع رامي صبري

ومن المقرر أن يقدم رامي صبري ألحانه في أغنية "شايفة فيك"، التي كتبها نادر عبد الله، والتوزيع الموسيقي لـ أسامة الهندي، كما نشر صبري كواليس تسجيل الأغنية مع أصالة عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي الشهير "فيسبوك".

كانت أحدث الإصدارات الغنائية لـ رامي صبري، من خلال أغنية "ولسه ياما "، التي سجلت اكثر من 600 ألف مشاهدة، من كلمات تامر حسين، ألحان عزيز الشافعي، توزيع أسامة الهندي، وتقول كلماتها:"لسه ياما هنودع و نتودع و نتعذب من الأشواق ماهي الدنيا دي من يومها يا بتجمع يا بتفرق مابين عشاق ، حياتنا عبارة عن قصة بتتسمي لقي وفراق والليالي اللي ياما فرحتنا ، هي هي اللي بتروح من حياتنا مين يصدق يا حبيبي بعد شوقنا ، وحكايتنا افترقنا واكتفينا بذكرياتنا ولسه ياما هنودع و نتودع و نتعذب من الأشواق ماهي الدنيا دي من يومها يا بتجمع يا بتفرق مابين عشاق ، حياتنا عبارة عن قصة بتتسمي لقي وفراق حبيبي عنيا ، بتدمع وانا بسمع رسايل بينا ليها سنين ، بقت مقدرش اكملها ياريت ترجع ، ياريت ترجع سايبني لمين مبتخيلش انا وانت ، نعيش بكرة لناس تانيين ".

 

أغنية رامي صبري الجديدة "انتي جنان":

 كانت أحدث الإصدارات الغنائية لـرامي صبري من خلال أغنية "انتي جنان"، التي حققت أكثر من 3 ملايين مشاهدة، الأغنية كلمات: عمر عريبة، إسلام الجريني، ألحان: تيم علي، توزيع، جلال الحمداوي.

 

تقول كلماتها:

"كله عادي إلا أنتي شمس

طالعة كله حلو إلا أنتي بس روعة شكلي وقعت فيكي

أوبسسسسس أووووعى معدية وفوق أنتي قمر وسط ليل هادي أنتي جو موود جميل وصافي جمالك متفصل مش عادي مليانة

رقة وذوق لا دا أنتي جنان.. شمس ورسمها فنان العيون عربية كمان إيه بقى مش كدا عقلي أنا هيطير عينيكي بتجر من

بصة شدت قلبي أتجر جمال رباني لاء لاء مش سحر ملفتة نجمة في وسط الجماهير إنتي في الشتا باريس أوروبا مودك أحلى من المالديف وأوبا الجمال دا مش خفيف دا طلقة إنتي جاية منين؟؟ إنتي

هواكي يرد الروح
صافي ضحكتك بتخلي الصبح دافي حبك دا اللي رسيت عليه راسي هو دا اللي حلمت بيه".

 

أغنية "هي" رامي صبري 2022

 بجانب أغنية "هي"، التي حققت أكثر من مليون ونصف المليون مشاهدة، خلال شهر من طرحها عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب". من كلمات نادر عبدالله، ألحان رامي صبري، توزيع جلال حمداوي.

 

تقول كلماتها:

"هدية ليا متهادية مكافأتي من الدنيا دي ا مفاجأة حلوة من الزمان خلتني افرح كمان فرحة طفل بعدية. َهيّ هدية ليا متهادية مكافأتي من الدنيا
دي خلتني افرح كمان فرحة طفل بعدية. فين هانم دي منها اتنين مفيش صورتها ولا صورة افيش اودامها شعرا ورسامين بيسرحوا بالساعات


ويحكوا بالسنين مين معرفش أنا مين اللي قال يخلق من الشبه أربعين إذا كان دا في ملكات جمال دول اودامها احتمال يتقلبوا معجبين. هيَّ هدية ليا متهادية مكافأتي من الدنيا دي".

 

لمزيد من أخبار الفن.. اضغط هنا