رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

أسعار تذاكر حفل روبي ومحمود العسيلي في الساحل الشمالي

روبي والعسيلي
روبي والعسيلي

 تستعد الفنانة روبي مع الفنان محمود العسيلي، لحفلهما الغنائي الصيفي بمدينة العلمين في الساحل الشمالي، وذلك ضمن مهرجان العلمين الموسيقي في موسمه الثاني.

و من المقرر أن يقام الحفل يوم الجمعة 6 أغسطس، وتم تقسيم أسعار التذاكر إلى 3 فئات،"الأولى بقيمة 500 جنيه، الثانية بـ1000، والثالثة بـ 2000 جنيه".

 يذكر أن العسيلي يشارك في حفل غنائي آخر في الساحل، وذلك يوم الجمعة المقبل 30 أغسطس، بمشاركة الفنان هشام عباس وحميد الشاعري.

 

اقرأ أيضًا.. تفاصيل حفل روبي ومحمود العسيلي في الساحل الشمالي

 

أغنية محمود العسيلي الجديدة:

 كانت آخر أغنيات العسيلي "على خدك"، التي سجلت أكثر من 3 ملايين مشاهدة عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، كلمات: أمير طعيمة، ألحان: محمود العسيلي، توزيع: علي فتح الله.

 

كلمات أغنية على خدك محمود العسيلي:

 تقول كلماتها: "واني عمري كانت بتفوت عليا سنين وحشتيني لدرجة كنت أنا نفسي ماتخيلهاش وكان قلبي بيسأل ليه ما بنشوفهاش وعلى خدك ادي بوسة على خدك وعلى زعلك ماقدرش أنا على زعلك وكفاية اللي احنا ضيعناه وعلى خدك ادي بوسة على خدك يا لذاذتك في الدنيا دي مين قدك ده وجودك بالنسبة ليا حياة ليالي فيها عيشنا ومليون ذكرى ده ما بينا كتير يا روحي قولي سامحتي خلاص بلاش تفكير وخدي مني قلبي وعمري بحاله خدي عيني كمان حياتي ده أنا مقدرش أشوف القمر زعلان وعلى خدك ادي

بوسة على خدك وعلى زعلك ماقدرش أنا على زعلك وكفاية اللي احنا ضيعناه وعلى خدك ادي بوسة على خدك يا لذاذتك في الدنيا دي مين قدك ده وجودك بالنسبة ليا حياة".

 

أغنية روبي قلبي بلاستيك:

 أما روبي فقد طرحت أغنية "قلبي بلاستيك"، التي حصدت أكثر من 10 ملايين مشاهدة، كلمات وألحان: محمد يحيى، توزيع: جيزو، تقول كلماتها "مش هحب تاني أيوه تاني .. قلبي بلاستيك أصله أناني آه أذاني وطلع فستك خد فرحتي وحناني ودنيتي راح حب صاحبتي وطلع فستك آه منك صنف خاين وبتاع حركات كل اللي اتخان معايا يعمل لايكات ما هو خد فرحتي وحناني ودنيتي راح حب صاحبتي وطلع فستك باي باي حبيبي باي باي مش معايا في الجاي أغنيهالك ازاي معاها طبلة وناي مع السلامة باي باي مش معايا في الجاي".

 

اقرأ أيضًا.. الجمعة.. حميد الشاعري يُحيي حفلًا غنائيًا في الساحل الشمالي