رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

كهربا وجماهير الأهلي يدعمون محمد الشناوي بعد إيقافه أربع مباريات

قرر الاتحاد المصري لكرة القدم، أمس الإثنين، ، إيقاف محمد الشناوي حارس مرمى الأهلي أربع مباريات، بالإضافة إلى غرامة مالية 20 ألف جنيه، على خلفية سلوكه مع حكم مباراة الأهلي والبنك الأهلي بالجولة الماضية من الدوري والتى انتهت بالتعادل السلبي بين الفريقين.

ونشر محمود عبد المنعم "كهربا" دعم الشناوي بوضع صورة عبر حسابه الشخصي على "إنستجرام" جمعته بمحمد الشناوي قائد الفريق الأحمر وعلق كهربا على الصورة قائلاً "الأسد".

كريم حسين كتب "كل الدعم لنسر الأهلي"، بهجت " إلى إدارة الأهلي لن نقبل بأي حال من الأحوال شغل التفاوض وأن نقدم تظلم علي عقوبة الشناوي فيتم تخفيض العقوبه إلى مباراتين لن نقبل أي عقوبه علي الشناوي ولو مباراة واحدة".

اقرأ أيضًا.. رسميًا.. إيقاف محمد الشناوي 4 مباريات

كتب حساب أخر " يعني الاهلي يخسر 4 نقط من 6 نقط بسبب اخطاء تحكيمية واهداف صحيحة بتتلغي وضربات جزاء صحيحه متتحسبش في ظل المجامله الواضحه جدا للمنافس وكمان جاي توقف الشناوي 4 مباريات ده انتوا عصابة بقي".

إبراهيم حجازي كتب " الحكم انضغط عليه يغير كلامة ويكتب كلام تاني اكيد

مفيش غير كدة علي شان يعاقب الشناوى".

هشام "تقرير الحكم لم يدين الشناوي بأي شيئ"، إيمان قالت " علشان كده بقول في ظلم الماتش خلص و الحكم نفسه بعد الماتش قال ان الشناوي كان بيكلمني يعني مفيش اي مشكلة مين اشتكي و امتي اجتمعوا علشان يطلع قرار زي ده و بالسرعة دي".

سمير سالم قال " الشناوى ابو الرجولة كلها"، وعبده قال " من يسأل هو الأهلي استفاد ايه من إيقاف الحكمين محمد سلامة وعمرو الشناوي واستبعادهم من إدارة مباريات الفريق اقول ان فريقنا خسر نقطتين بالفعل ولكن كلنا نعلم ان الأهلي قادر على التعويض ولكن ما يهم نادينا في الاساس هو إقرار العدالة التحكيمية وعدم الكيل بمكيالين وهذه عظمة".