بوابة الوفد الإلكترونية
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس التحرير
د. وجدي زين الدين

تامر عاشور في "لايف" تشويقي لألبومه الجديد "تيجي نتراهن".. تفاصيل

تامر عاشور
تامر عاشور

يترقب جمهور الفنان تامر عاشور، صدور ألبومه الجديد خلال الأسبوع المقبل، وذلك حسب ما أعلن في وقتٍ سابق عبر حساباته الرسمية على مواقع التواصل الإجتماعي.

اقرأ أيضًا..تامر عاشور يكشف موعد طرح ألبومه الجديد "تيجي نتراهن"

موعد طرح ألبوم "تيجي نتراهن" تامر عاشور

ومن المقرر أن يتم طرح الألبوم الجديد في الـ 20 من يناير القادم، على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، وعدد من المنصات الموسيقية الشهيرة.

لايف عن تفاصيل ألبوم تيجي نتراهن

كشف عاشور "لايف" جديد مع متابعيه في الـ 18 من يناير عبر "فيسبوك، وإنستجرام"، وذلك في الـ7 مساء الثلاثاء، للحديث عن كواليس ألبومه الجديد ومفاجآته.

 

لايف ألبوم تامر عاشور الجديد 2022

 

أعلن تامر عاشور عن تفاصيل طرح الألبوم وطريقته، قائلاً: "البوم تيجي نتراهن يوم ٢٠ يناير 2022 من 5:00pm للساعة 7:00pm
وهكون معاكم لايف على instagram & facebook يوم التلات اللي جاي ١٨ يناير الساعه ٧ بتوقيت مصر و ٨ بتوقيت السعودية و ٩ بتوقيت الامارات - مستنيكم على هاش تاج asktamerashour على تويتر هحكيلكم على تفاصيل الالبوم والڤيديوهات ويخلص اللايف هينزل برومو الالبوم كامل بكل الاغاني وبرومو تاني للكليبات اللي هيكون فيها مفاجأت كتير  مستنيكم".

 

ألبوم جديد بعد 3 أعوام على "أيام"

يأتي ألبوم "تيجي نتراهن" بعد 3 أعوام من أحدث ألبومات تامر عاشور الغنائية "أيام"، الذي تم طرحه في 2019، 12 أغنية منها "ماتختلفيش، قولوله سماح، من غير ما أحكيلك ده حكاية، بقالي زمان، سلام، خلصانة الحكاية"، وتعاون فيه مع عدد كبير من الشعراء والملحنين والموزعين.

اقتربت أغنية "تيجي نتراهن"، من 5 ملايين مشاهدة خلال أسبوعين من طرحها عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب".

ألبوم تامر عاشور أيام

تفاصيل أغنية "تيجي نتراهن"

الأغنية من كلمات: عليم، ألحان: عمرو الشاذلي، توزيع: عمرو الخضري.

 كلمات أغنية تيجي نتراهن:

 تقول كلماتها: "تيجى نتراهن .. إنّ هيجي اليوم وتقولى إن انتى ندمتى وانّ الدنيا هتخليكى تعرفى قيمتى حاولى تلاقى .. من دلوقتى ليومها كلام اعملى بس حساب قدّام انا حذّرتِك وابقى افتكرى انِّك صمّمتى تيجى نتراهن .. انّك راجعه .. وان ساعتها مش هتلاقى حِجَج تقوليها .. وانّى هدوّر وشّى

يوميها .. علشان ازوّد على

أوجاعِك مليون وجْعَه عينى فعينِك

..

مش متضايقه إنّى خلاص مش هبقا معاكى بالذّات لما لقيتى إن أنا بسهولة انساكى آه سايباني.. لكن عارفه بتخسرى مين طب كان ليه بقا دمع العين لو فعلاً مابقاش فى ليّا حنين جوّاكى تيجى نتراهن .. إنّك راجعة .. وإن ساعتها مش هتلاقى حِجَج تقوليها .. وإنّى هدوّر وشّى يوميها .. علشان ازوّد على

أوجاعِك مليون وجْعَه".