رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل

محدش يطلب مني فلوس تاني| شريف مدكور يغضب جمهوره برسالة صادمة.. تعرف على السبب

الاعلامي شريف مدكور
الاعلامي شريف مدكور

أثار الاعلامي شريف مدكور ضجة واسعة بين جمهوره ومتابعيه على منصات السوشيال ميديا، بعدما أعلن رفضه مساعدة الأشخاص الذين يطلبون اقتراض المال منه.

 

 

وقال "مدكور": "صباح الخير ياريت محدش يبعت يطلب مني أنه يستلف فلوس علشان أنا ضد الموضوع دة، أنا عارف إن الحياة صعبة، بس على قد لحافك مد رجليك شكرًا"، وجاء ذلك عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي الأشهر "فيسبوك".

 

 

انتشر المنشور بين جمهوره الذين انقسمت آرائهم ما بين مؤيد و عارض لرأيه، ولكنه علق على أحدهم ليوضح سبب كتابته هذا المنشور قائلاً:  "هو لما واحده تبعت تقولي انا عاوزه استلف ميت الف جنيه ده طبيعي ؟؟؟ و ده تقريبا بيحصل بشكل يومي و ناس انا معرفهمش و بعدين انا مقولتش اسم حد و لو حد حيذلني علي دعوه او علي مرضي فا ده ملوش وصف أصلاً"، مشيراً إلى أن هذا الموضوع يتكرر شبه يومياً.

 

 

وكان أثار الاعلامي شريف مدكور جدلاً واسعاً في الآونة الأخيرة بعدما اتهم بعض جمهوره ومتابعيه بجهل تراث وطنهم، معرباً عن رفضه لما تعرَّض له من نقد لاذع بسبب ملابسه، حيث قال عبر حسابه الرسمي على موقع "فيسبوك" : "ناس شايفة إن القمصان دي مش شيك وده مش مهم، لأن كل واحد حر في ذوقه. بس الغريبة إن في ناس شايفة إن القمصان مش رجالي".

 

وتابع: "طيب ما هو أنا

مش ذنبي أنك أو إنتي مش عارفين ثقافة مصر وأجدادنا الرجال كانوا بيلبسوا إيه من أيام مصر القديمة لغاية منتصف القرن 18، كانت كل الملابس مشغولة يدوياً وعليها تطريز وشغل إبرة .. كل القمصان دي مستوحاة من التراث المصري القديم بس بطريقة عصرية، والغريبة إن أغلب اللي مش عاجبهم لابسين هدوم على يفط لماركات غربية! مش ذنبي إن حضرتك حابب تكون يافطة متحركة".

 

 

جدير بالذكر إن الإعلامي شريف مدكور قدم برنامج "حول الأرض في 30 يوم" أثناء شهر رمضان المبارك، والذ كان يُعرض على إذاعة راديو النيل، كما يقدم حالياً برنامج "4 شارع شريف" المذاع عبر قناة الحياة الفضائية.

 

من هو شريف مدكور

شريف مختار مدكور مذيع ومقدم برامج في التليفزيون المصري، من مواليد  17 سبتمبر 1972، في حي مصر الجديدة بمدينة القاهرة، وتخرج في كلية التجارة جامعة عين شمس.

 

 

اقرأ أيضاً..

شاهد.. شريف مدكور يحلق شعره على الهواء