رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

شاهد.. ضحية تحرش ميت غمر باكية على الهواء: المتهمين بيراقبوني في كل مكان

 بسنت، ضحية تحرش
بسنت، ضحية تحرش ميت غمر

قالت بسنت، ضحية تحرش ميت غمر، إنها تعرضت للتحرش أنها تبلغ من العمر 23 عاماً وفي عامها الدراسي الثالث جامعياً وأنها أثناء سيرها في شارع بورسعيد بمدينة ميت غمر مساء الخميس الماضي.

فيديو.. محامي متهمي واقعة فتاة ميت غمر: 300 شاب تجمعوا حول بسنت
وأكملت خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية لميس الحديدي، مقدمة برنامج كلمة أخيرة، الذي يعرض عبر شاشة من مدينة بوسطن ON، مساء الثلاثاء، : قائلة: 7 إتحرشوا بيا عملوا عليا دائرة ومسكوا كل حتة في جسمي وماعرفتش أقاومهم وحد من الناس روحني وتاني يوم عملت المحضر أتشجعت لما الناس دعمتني والأمن ساندني والنيابة شجعتني وأنا بشكرهم".


وواصلت: "بس أنا دلوقتي خايفة أروح البلد بيهددوني بالقتل وإلقاء مياه النار على وجهي بيراقبوني في كل مكان تحت بيتي وعارفين

كل تحركاتي والمحامي بتاعهم عمل فيديو لايف وطعن في شرفي وحدد مكاني اللي كنت فيه وده دليل أنهم بيراقبوني".


وأكملت: "عاملين حملة تشويه في شرفي على الفيس بوك وعاملين هاشتاج وأنا دلوقتي بطالب بالحماية التهديدات وصلتني من أكونتات شخصية لرجال أعمال وأنا لوحدي ومش قادرة عليهم. . وهددوا صاحب العمارة إلى يقطن فيها أهلي وهيخرجوا من البيت بسببي وعاوزين يلفقوا لأخواتي قضايا".


وأتمت: "يرضيكما أتنازل عن حقي؟ لترد الإعلامية لميس الحديدي قائلة: أوعي تتنازلي عن حقك أوعي مافيهوش كلام وردت قائلة: أنا خليفة تحبس من حملة التشويه وأرجوكم إضمنولي الأمان".