عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

ياسمين صبري تكشف سبب اختيارها فستان أزرق في إطلالة مهرجان الجونة

ياسمين صبري
ياسمين صبري

كشفت الفنانة ياسمين صبري، عن سر اختيارها اللون الأزرق في فستانها المتميز التي غرتدته في حفل الافتتاح قائلة الفستان مش محلي من ماركة اسمها جي بي وأنا اخترت اللون ده لأني بقيت بحب ألوان الأحجار واللي يعرف في علوم الطاقة هي عرف أن اللون الأزرق أعلى درجة فيه.

 

وأضافت في لقاء مع الإعلامية لميس الحديدي في سهرة خاصة بمناسبة افتتاح مهرجان الجونة السينمائي في نسخته الرابعة والمذاع على شاشة ON، مساء الجمعة، : "الأحجار كلها ألوانها حلوة وأنا مهتمة بعلوم الطاقة".


وحول سبب تواجدها في المهرجان أنا ببقى حريصة على التواجد في المهرجان كل سنة لأنه جزء كبير من عالم الممثل وببقى سعيدة فيه وبحضره من أول سنة وهو بي تعمل على غرار المهرجان العالمية والمهرجان الوحيد إلى بحضرة.


وحول أعمالها الفترة الحالية التي تعكف عليها، قالت صبري: "بقرأ ورق لمسلسل بس ليه مش لأقيه حاجة عجباني ... أنا بحاول أتعلم من أخطائي وأعمل حاجة مختلفة عشان كده بنتظر المناسب".

 

واستطردت : "كل حد يبقى ليه أخطاء وأنا ليه في البداية وطول ما أنا في السكة بتعلم من الأخطاء كل حاجة بعملها بقيمها وبشوف عيوبها عشان أتلفاها".


وتابعت : "المفروض كل إنسان يا خد تقديره في عينه بنفسه مش من تقييم الناس ممكن الإنسان يتأثر بتقييم آخرين ولازم نشتغل على نفسنا ومانريحش يشتغل على نفسه من كل النواحي".