رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

سميح ساويرس: خالد بشارة أكبر خسارة ليا.. و2020 هكسر وراها قلل

سميح ساويرس
سميح ساويرس

قال المهندس سميح ساويرس، إن قاعة المؤتمرات الجديدة التي تشهد دورة مهرجان الجونة الرابعة، مضيفًا: "إحنا جربناها في فرح بنتي وإتاخرنا شويت بسبب جائحة كورونا إلى شنكلت كل حاجة في الحياة والصراحة 2020 عام غريب والمفروض السنة دي تتشال من الحساب".

 

وتابع  سميح في لقاء مع الإعلامية لميس الحديدي على شاشة ON، في سهرة خاصة بمناسبة افتتاح مهرجان الجونة في دورته الرابعة، : "نعي لخالد بشارة الذي يغيب لأول مرة عن المهرجان الذي لقي مصرعه في حادث سير يناير الماضي، قال ساويرس هقول عنه أنو الراجل إلى شال عني الشيلة طول السنوات دي وأنا مابقتش غاوي أشيل.. وأنا بعتبر أني شيبت كتير ولازم استمتع بالسنوات إلى فاضلة من عمري والواحد لو ملقاش حد يشيل عنه الشيلة هيضطر يشيل هو وأنا خسارة خالد بشارة كانت أكبر خسارة

وهي من أكبر خسارة حدثت في حياتي".

 

وحول أحلامه الفترة القادمة نفسي أرجع أروق تأني أنا مش غاوي شغل زيادة ولاتنشنة والسنة دي ماسبتنيش في حالي من أولها لحد الشهر إلى فات وأنا بعد الأيام إلى فاضلة في السنة دي وناوي أجيب عربية نقل مليانة قلل وأكسرها ورآها.

 

وحول مشاريعه للعام القادم قال سميح أمنيتي وحلمي عودة السياحة لان مدينة الجونة ومهما تحدثنا عن كونها مدينة بها جامعة وحياة ومستشفى وناس تعيش فيها ومجتمع أعمال لكن تبقى السياحة شريان الجونة وبدعي ربنا يرفع عننا الغمة دي.