عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

أمينة شلباية تعطي نصائح لجمهورها ومتابعة : "الذوق أصبح معدوم"( تفاصيل )

الإعلامية أمينة شلباية
الإعلامية أمينة شلباية

 نشرت الإعلامية أمينة شلباية صورة جديدة عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات " إنستجرام "  ،لتعطي نصيحة تجعلهم أكثر ذوقا.

 

اقرأ أيضا..

(صور) على طريقة "شلباية".. تسريحة للشعر غير النظيف

 

وكتبت " شلباية "على الصورة : " من الذوق لما أقابل شخص صدفة وأنا معايا حد تاني مايعرفوش، ماينفعش أطول مع الشخص اللي قابلته بالصدفة وأسيب الشخص التاني واقف لوحده ".

 

 

 وعلقت على منشورها متسائلة:" مين حصله الموقف دا قبل كده ؟"، وردت عليها متابعة: " ومن الذوق أنه مايعزموش ويكتفي بإلقاء التحية، وعدم فرض الضيوف على ناس ماتعرفهمش".

 

 

 

 وقالت متابعة آخرى: " كمان ممكن نعرفهم سريعًا على بعض، مرة كنت في خروجة مع واحدة وقابلت حد تعرفه وقفت تتكلم معاها ولا كأن أنا موجودة أصلا".

 

 

وكتب أيضًا الكثير من المتابعات

على منشورها وكان أبرزهم: "أنتِ صح جدا للأسف في ناس كتير ماتعرفش الذوقيات البسيطة دي بس الواحد بيحاول يعلمها لأولاده " ،" ومن الذوق الشخص اللي قابلنا صدفه يقدم تحيه للشخص اللي قابله مع الشخص اللي يعرفه "، و" أولا المفروض بعد ما أسلم عالشخص أعرفه على اللي أنا قاعد معاه حتى لو دون أسماء".

 

 

وتابعت "لأنى لو معملتش كده معناها إنى مكسوف بمعرفة حد منهم…لكن مع الأسف الدرجة دى من الذوق أو الشياكة فى التعامل أصبحت شبه معدومة".