رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

(تفاصيل) تكشفها فادية عبدالغني عن حياتها وسر تنبأ مسلسل الوتد بفيروس كورونا

فادية عبد الغني
فادية عبد الغني

"العصيان"، "المال والبنون"،"الوتد"، أعمال تألقت فيها الفنانة المصرية القديرة فادية عبد الغني أثرت على المجتمع المصري ومازالت تعرضت حتي الأن، وظهرت فادية بعد غياب طويل بتصريحات مفاجئة مع الإعلامي رامي رضوان ببرنامج "مساء dmc"، عبر فضائية "dmc.

 

فادية عبد الغني تكشف سبب غيابها عن الساحة الفنية

قالت فادية عبد الغني :" أنا موجودة وليس لي ذنب في غيابي وأعمالي تذاع في كل القنوات، والحمد لله أعمالي لها تأثير في الجمهور على الرغم من مرور سنوات على إنتاجها وإذاعتها".

وأضافت :" للأسف أنا مش عارفة معمول لي عمل على قرموط يبعدني عن التمثيل ولا إيه، أنا بتتلقى عروض كل سنة بس غير مناسبة مقارنة بما قدمته، تاريخي ربع صفحة في تاريخ الفن ولكن مش عايزة أهدم اللي أنا عملته أو أقلل من قيمته".

إنهيار فادية عبد الغني بسبب كورونا

كشفت فادية عبد الغني عن إنهيارها بسبب فيروس كورونا حيث قالت :"بتغرغر وأشم بخار مياه مغلية فيها قرنفل وباكل كتير من المأكولات الغنية بفيتامين سي، أنا منهارة نفسيا وعصبيًا بسبب الوباء وأتواصل مع ابنتي وأوصيها بالحفاظ على أولادها في ظل زيادة إصابات كورونا".

فادية عبد الغني الوتد تنبأ بفيروس كورونا

قالت فادية عبد الغني أن مسلسل "الوتد" تنبأ بفيروس كورونا منذ 1996، مشهدي مع هدى سلطان في مسلسل الوتد لما كانت بتتكلم على الإجراءات الاحترازية عشان مرض الكوليرا، الناس افتكرتني بقول كورونا باللهجة الفلاحي، وكانوا بيسألوني كنتى عارفة من وقتها عن كورونا، فضحكت

وقلت لهم آه مكشوف عنى الحجاب.

فادية عبد الغني تكشف عن حياتها الشخصية

خلال حوارها مع الإعلامي رامي رضوان قالت فادية عبد الغني :" ابنى عايش في النمسا من 14 سنة تقريبا، وبييجى زيارات على حسب شغله، وفى مرة وأنا عنده هناك حصلى موقف نزلت الساعة 8 الصبح ولقيت الناس بتصبح عليا ومبتسمة، فروحت قلتله تصدق أمك طلعت معروفة في النمسا، فقالى لأ ده هما هنا بيتعاملوا بالشكل ده مع أى حد".

وأضافت فادية :"أنا بسيب عيالى بحريتهم، بس رفضت دخول ابنتى في التمثيل لأن طريق الفن مش سهل، وأنا كنت بربيها لوحدى وخوفت تدخل في المجال ومش هاقدر أتابع معاها على طول، فقلت تتجوز وتقعد في البيت أحسن، غير إنها بتتكسف وخجولة".

وتابعت حديثها :"أنا بحب أسمع محمد قنديل ووردة وأم كلثوم لأن الناس القديمة دى بتدى طاقة كبيرة، وبحب أتفرج على الأفلام الأبيض والأسود حتى لو اتفرجت على فيلم اكتر من مرة في نفس الأسبوع".