عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

بسمة بوسيل تسير نحو العالمية بتصميماتها العربية

 مصممة الأزياء بسمة
مصممة الأزياء بسمة بوسيل

 ما لا شك فيه أن مصممة الأزياء بسمة بوسيل، زوجة الفنان تامر حسني، استطاعت أن تضع اسمها بحروف من ذهب فى عالم الموضة العالمية، بتصميماتها الراقية التى تبعد عن الملل والرتابة والمواكبة لأحدث خطوط الموضة العالمية، رغم صغر سنها.

اقرأ أيضًا.. اظهري جمال عينيك على خطى بسمة بوسيل

 تملك زوجة النجم تامر حسني ذوقًا رفيعًا جعلها تبدع فى تصميم إطلالاتها الفريدة التي تتماشى مع العصرية والرقي والأناقة لتمزج بين الأنوثة والرقي في آنٍ من دون الميل للجرأة، وهذا ما جعلها محط اهتمام المعنيين بالموضة.

بسمة بوسيل تغازل تامر حسني: اتهورت عشان بحبك

 تحرص بسمة بوسيل على التنوع بين تصميماتها الكاجوال والكلاسيك والرياضي، إضافة إلى تصميم الفساتين السهرة الراقية التى تناسب جميع الأجسام وتبرز الأنوثة من دون مبالغة.

 وتنجذب مصممة الأزياء المغربية للون الأسود، خصوصًا في التصميمات الكلاسيكية، هذا ما جعلها من أبرز أيقونات الموضة العربية، ولكنها لا تتجاهل الألوان الزاهية البراقة لتتماشى مع الذوق العام فى عالم الموضة.

 وتفضل الاعتماد على أفخر  أنواع الأقمشة من الستان الناعم والحرير التل، إضافة إلى القطيفة لتعكس إبداعها في تصميم التصميمات العربية الشرقية التى تبرز رقي وجذابية المرأة.

  تتميز بسمة بوسيل بتصميم إطلالات أحادية اللون حتى تتماشى من صاحبات الذوق الرفيع المحبين لأناقة في أغلب إطلالتهن.

 وتميزت تصميماتها الشتوية بأفخم الأقمشة، لتعكس رقي ذوقها وحسها الفني في تصميم المعاطف والجواكيت المزينه بالترتر اللامع أو الإكسسوارات الراقية.

 وتعشق تنسيق تصميماتها مع الأحذية والحقائب والكلاتش لتكمل أناقة ذوقها على طريقة الرفيع وهذا ما جعلها مثالًا يقتدي به أغلب فتيات وسيدات هذا الجيل.

 وأظهرت مصممة الأزياء براعتها في تصميم بعض القبعات، وكان أبرزها الشابوه المزينة ببعض الزهور الراقية ذات الألوان المبهجة والزاهية.

 جدير بالذكر أن مصممة الأزياء بسمة بوسيل، أعلنت أمس الجمعة السابقة، في استوري، خبر انفصالها عن النجم تامر حسني، قائلة: "لكل الناس اللي بتبعتلي صور وفيديوهات لتامر وشايفة انه مش بيعملي احترام، سواء في صور، أو فيديوهات، يا ريت تبطلوا تبعتولي أي حاجة عشان مش فارقلي أي صور".

 

وتابعت: "وكمان أحب اعرفكوا إني إحنا بقالنا فترة منفصلين وبنجهز أوراق الطلاق، لو سمحتوا احترموا مشاعر كل حد فينا وبطلوا على الأقل تبعتولي أنا أي حاجة.. بالتوفيق للجميع".

 وكانت رسالة بسمة بوسيل عن حقيقة علاقتها بزوجها تامر حسني بمثابة الشعلة التي أشعلت مواقع السوشيال ميديا لينهي زوجها هذا الخلاف عبر رسالة صلح وجهها لها عبر الاستوري الخاص بحسابه

الشخصي بموقع "إنستجرام"، قائلًا: "بسمة حبيبتي أسف انتي مفكرتيش كويس وسلمتي ودنك لشر السوشيال ميديا عشان كام تعليق كلامهم فارغ، نسوكي انك عرفتيني وانا مشهور ودي طبيعة شغلي اللي عرفتني وحبيتيني بيها، إزاي وصلوكي للزعل والبعد فترة".

وتابع: "المهم أنا مش زعلان منك ولا يرضيني زعلك، انتي حبيبتي وأم ولادي، انا ضهرك وسندك مهما حصل، بس اللى عايز أقوله لعل نكون سبب في خير في توعية ناس كتير، ليه لما أى حد بيزعل من حد بيطلع يكتب عليه في السوشيال ميديا".

 وأضاف: "طب حتى يكلمه الأول ايه علاقة الناس بمشكله الشخصية بين اتنين ممكن تتحل بالتليفون أو في زيارة رحيمة ما بينهم وياريتها مشكلة اصلا، وربنا جعل ما بينا مودة ورحمة وعشان كدا للأسف انتى عارفة ان فى ناس في طبيعيتهم حب وخراب البيوت ومش هتخلصي من فكرة إنك تسمعيهم مع انك مكنتيش كدا".

وأكمل: "ياريتك تركزي مع طاقة الناس اللى دعولنا ودعولنا ودعوا لأولادنا بكل خير، وفعلا انا بشكر كل الناس والفنانين اللى سعوا فى الخير لينا أنا واثق إنك دلوقتي زعلانه انك تكتبي كدا هو تصرف متهور منك بس ولا يهمك مش عيب إن الإنسان يغلط يتعلم وأنا ياما عملتك ولسه هعلمك كان نفسي الكلام ذا يكون بينا لكن انتى اشركتي الجمهور الكريم فكان لازم ارد هنا بينا حب غالي وحياة كريمة واولادنا وبيتنا اغلى ما فيها ربنا يخلينا ليهم ويخليهم لينا يارب، متهورة بس بحبك".

وسرعان ما تستجيب بسمة بوسيل لرسالة الصلح الخاصة بزوجها تامر حسني، قائلة: "فعلا اتهورت بس عشان بحبك".