عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

يا أهالينا ضموا علينا.. حملة لاستعادة روح يناير بالإسماعيلية

ثورة 25 يناير
ثورة 25 يناير

تحت عنوان: "يا أهالينا ضموا علينا" أطلقت حركة ولاد البلد بالاسماعيلية حملة جماهيرية لحشد المواطنين على موقف واحد وبث روح ثورة يناير في ميادين التحرير في مصر.

استهدفت الحملة البحث عن روح ميادين التحرير في مصر بالتذكير بأجواء ثورة يناير وإبراز شكل الحملة الإعلامية على الثوار والاوضاع قبل ثورة يناير من تزيف الانتخابات والقهر والظلم والفساد . وذكر بيان الحملة أن كل طلبات الثورة لم تتحقق وقال البيان: " إن طلبات الثورة كانت عيش وحرية وعدالة اجتماعية ومن يحكم الان لم يوفر أي شيء من أهداف الثورة " وقال البيان: ان مبارك لازال حاكما وان النظام لم يسقط وأن الثورة ستظل مستمرة .وذكر بيان الحملة قالوا كفاية مظاهرات قعدنا في

البيت لا عجلة انتاج اتحركت ولا حقوقنا رجعت ولا حاجة اتغيرت و كل السياسيين بيعتذروا دلوقتي لأنهم ما سمعوش كلام الشباب,,,مين قال مش عايزين سلطة عايزين بلدنا تكون احلى بينا و بايدينا؟؟مين قال للجنزوري لأ؟؟مين قال لدكتاتورية القرار لأ؟؟؟ مين قال ما نمشيش من الميدان ؟؟؟ مين قال الثورة هدفها مش مبارك و بس؟؟ يا أهالينا ضموا علينا الحرية ليكوا و لينا ,,, الحرية جاية للأبد,,, واحنا ولادكم حنفضل ثورجية لحد ما نوصل للحرية".