رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

رامي صبري يتخطى الربع مليون مشاهدة.. «يمكن خير»

رامي صبري
رامي صبري

سجل الفنان رامي صبري بالأغنية الثانية "يمكن خير" من ألبومه الجديد "معايا هتبدّع"، أكثر من 250 ألف مشاهدة، خلال يومٍ واحد من طرحها عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب".

 

كلمات أغنية يمكن خير وتفاصيلها

 

الأغنية حملت عنوان "يمكن خير"، من كلمات أحمد علي موسى، ألحان رامي صبري، توزيع:طارق توكل، وتقول كلماتها:"ولا وقته اننا نتحاسب ولا وقته إني ألوم ولا اعاتب إيه إيه هيفيد على اد ماقلبي وجعني وانا شايفك جاي تودعني و ماشي ماشي بعيد يمكن خير ومين يندم على اللي يبيع سنين ويهد أحلامه في يومين ويبيع اوام هنساك واعيش واهو حب راح وخلاص مفيش لهواك مكان ميهمنيش خلص الكلام ولا وقته اننا نتحاسب….. يمكن خير عشان كان لازم ابعد من زمان انا وانت ميسعناش مكان والبركة فيك موضوعنا مات مبقاش خلاص في معجزات وبلاش نقلب في اللي فات راح عليه…. ولا وقته اننا نتحاسب".

 

اقرأ أيضًا..رامي صبري يطرح الأغنية الثانية من ألبومه الجديد (فيديو)

 

تفاصيل أغنية معايا هتبدّع رامي صبري

كان قد طرح رامي حديثًا أغنيته الأولى "معايا هتبدّع"، التي سجلت نصف مليون مشاهدة،

من كلمات وألحان عزيز الشافعي، توزيع طارق توكل، وتقول كلماتها"اللي باعك إنت مفيش في عينه نظر يا خبر اكيد دا قلبه حجر في كدا ؟ هو القمر يتساب ؟ واللي سابك إنت أكيد في عقله خلل دا خُلل إنسى اللي فات وحصل ياعسل وافتح لقلبي الباب.. بدع معايا هتبدع انا قلبي متقطع من هنا مش متعتع… متع حبيبي واستمتع ودع زمان ودع و اللي كارهنا يولع عارف انا قيمتك يا فرصة واللي يسيبها ندم هو الذكاء في الدنيا عدم؟ الناس دي عايشة ازاي ؟ جيتلي في وقتك يا ألف مرحب بيك يا هلا لا حزن تاني ولا دمع ولا دا انا هظبطك في ال جاي ال جاي بدع.. معايا هتبدع .. انا قلبي متقطع من هنا مش متعتع.

 

ويستكمل صبري طرح الألبوم تدريجيًّا كالآتي:

 

 ثاني أغنية "يمكن خير" من كلمات "أحمد علي موسى"، وألحان "رامي صبري"، توزيع مكس وماستر "طارق توكل"، سيتم طرحها يوم "٢٥ ديسمبر".
•ثالث أغنية: "لما بيوحشني" كلمات "أحمد علي موسى":
ألحان "رامي صبري" توزيع مكس ومستر "طارق توكل" وسيتم طرحها يوم "٢٧ ديسمبر".
• رابع أغنية: "إحنا في حتة تانية"، كلمات "محمد القياتي"، ألحان "رامي صبري" توزيع مكس وماستر "طارق
توكل"، وسيتم طرحها يوم "٢٩ ديسمبر".
•خامس أغنية "حبينا"، كلمات "تامر حسين"، ألحان "مدين"، توزيع مكس

وماستر "طارق
توكل"، وسيتم طرحها "٣١ ديسمبر".
• سادس أغنية "أنت الأصل"، كلمات "تامر حسين"، ألحان "عزيز الشافعي"، وتوزيع مكس وماستر "تميم"، وسيتم طرحها يوم "٢ يناير 2023".


* سابع أغنية: "بتفتكرني"، كلمات "تامر حسين"، ألحان "أحمد حسين"، توزيع مكس وماستر "طارق

توكل"، وسيتم طرحها يوم "٤ يناير 2023".
•  الأغنية الأخيرة في الألبوم: "فاكر نفسك هدية"، كلمات "أحمد علي موسى"، ألحان "مدين"، توزيع مكس

وماستر "جلال حمداوي"، وسيتم طرحها "٦ يناير".

 

ألبوم رامي صبري فارق معاك 2019

 كانت أحدث ألبومات رامي صبري "فارق معاك"، الذي طُرِحَ في 2019، تضمن 12

أغنية منها: "بقابل ناس، بتاع بنات، أنا بعترفلك، حكاية حبنا، بتهتمي، صعبان عليا، وعجبي"، يتعاون فيهم مع كبار الشعراء أبرزهم:"أمير طعيمة، أحمد علي موسى، تامر حسين، هالة علي"، ومن الملحنين: "عزيز الشافعي، مديح، شادي حسن".

 

أحدث أغاني رامي صبري "لسه ياما":

 طرح رامي حديثًا أغنية "لسه ياما"، التي حققت أكثر من 3 ملايين مشاهدة، تقول كلماتها:

"لسه ياما هنودع ونتودع ونتعذب من الأشواق ماهي الدنيا دي من يومها يا بتجمع يا بتفرق مابين عشاق، حياتنا عبارة عن قصة بتتسمي لقى وفراق والليالي اللي ياما فرحتنا، هي هي اللي بتروح من حياتنا مين يصدق يا حبيبي بعد شوقنا، وحكايتنا افترقنا واكتفينا بذكرياتنا ولسه ياما هنودع ونتودع ونتعذب من الأشواق ماهي الدنيا دي من يومها يا بتجمع يا بتفرق ما بين عشاق، حياتنا عبارة عن قصة بتتسمي لقى وفراق حبيبي عنيا، بتدمع وأنا بسمع رسايل بينا ليها سنين، بقت مقدرش أكملها يا ريت ترجع، يا ريت ترجع سايبني لمين مبتخيلش أنا وأنت، نعيش بكرة لناس تانيين".