عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

حماقي يتصدر "يوتيوب" بـ 3 أغنيات من "يا فاتنّي"

محمد حماقي
محمد حماقي

 استطاع الفنان محمد حماقي السيطرة على قائمة الأكثر مشاهدة، بعدد من أغنيات ألبومه الجديد "يافاتنّي"، وذلك خلال 18 ساعة فقط من طرحها عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب".

 

(اقرأ أيضًا).. في أقل من ساعة على طرحه.. حماقي الأعلى بحثًا بسبب ألبوم "يافاتنّي"

 

 حصل حماقي على 3 مراكز الخامس والسادس والسابع في قائمة الأكثر مشاهدة على "يوتيوب ميوزك"، بـ3 أغنيات، هي "ولا ليلة من لياليك، بنفارق، مش قادر أنسى".

 

حماقي على تريند يوتيوب

تفاصيل أغنية "ولا ليلة من لياليك":

 حيث حققت أغنية "ولا ليلة من لياليك" المركز الخامس بأكثر من 370 ألف مشاهدة، الأغنية من كلمات: محمد عاطف، ألحان: تامر علي، توزيع: تميم

 تقول كلماتها: "موضوع فراقك عني مش سهل وبسيط مطرح ما أروح بلاقيك قوام على بالي جيت إياك تصدق فكرة إن انت اتنسيت أنساك ده إيه! ده أنا عقلي مش مستوعب إننا غير زمان مين كان يصدق يوم مايجمعناش مكان خليتني أحاسب نفسي وفقدت الأمان بتسيبني ليه! ولا ليلة من لياليك يا حبيبي من لياليك مش عارف أعيش غير بيك ده أنا سكني جوه عينيك على طول بفكر فيك والدنيا واقفة عليك يا حبيبي كده بعد أحلى غرام مابقاش ما بينّا كلام طب كنت قوللي وداع طب كنت قوللي سلام فين راحت الأحلام دلوقتي مين يتلام يا حبيبي ازاي ماتوحشنيش وشمس هواك تغيب كل أما بسأل حد بلقى جواب غريب حتى اللي قالوا كل شيء قسمة ونصيب ماريحوش مش عايز استسلم لخوف أو لاكتئاب بقفل بيبان الوحدة بالناس والصحاب جوايا نار وبعيش حنين قبل الغياب ماعرفتهوش ولا ليلة من لياليك يا حبيبي من لياليك مش عارف أعيش غير بيك ده أنا سكني جوه عينيك على طول بفكر فيك والدنيا واقفة عليك يا حبيبي كده بعد أحلى غرام مابقاش ما بينّا كلام طب كنت قوللي وداع طب كنت قوللي سلام فين راحت الأحلام دلوقتي مين يتلام يا حبيبي".

 

تفاصيل أغنية "بنفارق":

 تأتي أغنية "بنفارق" في المركز السادس بأكثر من 260 ألف مشاهدة، من كلمات: أمير طعيمة، ألحان: تامر علي، توزيع: تميم، تقول كلماتها: "بنفارق وده اللي تاعبنا بنفارق حاجات جوانا سنين بنفارق ولا عارفين هنعيش اللي جاي يا قلبي لمين أحلى سنين اللي كانوا معاه بعد ما راح قلبي راح وياه ولا اتمنيت بعد منه حياة أحلى سنين اللي كانوا معاه بعد ما راح قلبي راح وياه ولا حبيت نفسي إلا معاه من خوفي بقيت مبخافش من وجعي الوجع مبقاش موضوع لا أنا بشكي من اللي أنا فيه ولا ببكي عشان خلصت دموع".

 

تفاصيل أغنية "مش قادر أنسى":

 أما أغنية "مش قادر أنسى" فحصلت على المركز السابع بأكثر من 430 ألف مشاهدة، كلمات: أمير طعيمة، ألحان: أحمد صلاح حسني وحماقي، توزيع: تميم.

 

 تقول كلماتها: "معقولة أهون عليك يا حبيبي أهون عليك وجه اليوم اللي أنده عليك يا حبيبي ما تسمعنيش مش واحشك اللي فات ده ما بينّا ذكريات وعمر بحاله مش ساعات ما تظلمنيش مش قادر أنسى بداري مهما أداري في بالي لسه طوّلت في الغياب أنا هقبل العتاب تعالى وسيب ما بينّا باب ما تقفلهوش يمكن غلطت فيك أو قلت حاجة ليك  في زعلي ساعات بقول كلام ما بقصدهوش مش قادر أنسى بداري مهما أداري  في بالي لسه".

 

تفاصيل أغاني ألبوم "يافاتنّي":

 قام حماقي، مساء أمس، بطرح باقي أغاني "يافاتنّي"، إضافةً إلى أغنيتين سيتم طرحهما في الـ14 والـ 21 من أكتوبر الجاري، وبهذا تم وضع أغنيات حماقي في 3 مواسم

غنائية "صيفية، خريفية، شتوية"، وهي المرة الأولى التي يقوم حماقي باتباع طريقة التدريج في طرح الألبوم.

 

أغنية جديدة لحماقي

 

أغنية جديدة لحماقي 21 أكتوبر

حماقي على برج خليفة بألبوم "يافاتنّي":

 في سياقٍ متصل، تم الاحتفال بإطلاق الألبوم على برج خليفة بدبي الأطول في العالم ومن أشهر المعالم السياحية والمعمارية، 

 حيث أُضيء البرج بصور جديدة لحماقي مع الاستماع إلى مقاطع صغيرة من أغنيات "يافاتنّي"، وعرض بعض أسماء أغنياته، وأعلن في نهاية العرض عن طرح الألبوم بالكامل عبر "يوتيوب" وجميع المنصات الموسيقية الشهيرة.

حماقي على برج خليفة

 

حماقي على برج خليفة

حماقي الأعلى بحثًا على تويتر:

 في أقل من ساعة على طرح ألبومه الجديد "يافاتنّي"، تصدر حماقي قائمة الأعلى بحثًا على موقع التدوينات القصيرة "تويتر".

 

 حصل حماقي على المركز السادس في قائمة الأعلى بحثًا على "تويتر"، حيث تضمنت التغريدات الخاصة إشادة واسعة بأغنيات "يافاتنّي"، وذلك في أقل من ساعة من طرحه عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، وعدد من المنصات الموسيقية الشهيرة.

 ووصل الآن إلى المركز الثاني بأكثر من 8500 تغريدة، التي جاءت بردود فعل إيجابية على أغاني الألبوم وتأثرهم بالجرعة الدرامية المكثفة في أغانيه.

حماقي الثاني على تويتر

أسماء أغاني ألبوم "يافاتنّي":

 تضمن الألبوم 14 أغنية "يافاتنّي، ماتعودناش، لوهتسي، تك، عرض مستمر، زيها مين، لو هتسيب، مش قادر أنسى، يانسيم، تك، عايزك تسمعني، ردوده غريبة، طالع موضة، ظلموني، ليلة من لياليك".

 

صُنّاع ألبوم "يافاتنّي":

 يضم الألبوم عددًا مميزًا من الشعراء:"أمير طعيمة، تامر حسين، محمود فاروق"، ومن المحلنين"عمرو مصطفى، تامر علي، محمد النادي"، ومن الموزعين الموسيقيين "توما، أحمد إبراهيم، تميم، نادر حمدي".

حماقي في ألبوم يافاتنذي

أغنية حماقي الجديدة "ليلة العمر":

 كانت أحدث الإصدارات الغنائية لحماقي من خلال "ليلة العمر" التي حققت أكثر من مليون و200 ألف مشاهدة عبر "يوتيوب"، الأغنية كلمات: أمير طعيمة، ألحان: عمرو مصطفى، توزيع: توما، تقول كلماتها: "نولتهالي هي كلمة قولتهالي قلبي داب، فرحتني غيرتني وصلتني فوق السحاب خلي ايامي معاك  حلي عمري بهواك ايوة هفضل ليك وبيا وبيك، انا استكفيت ياللي يالي ياللي ضلك صاحب ضلي قولتها علطول وهفضل أقول أنا حبيت والليلة الليلة ليلة ليلة ليلة العمر في حد عادي وحد تاني مرة واحدة بنلاقيه هو أنت عارف يا حبيبي انت بالنسبالي ايه خلي ايامي معاك حلي عمري بهواك".

 

للمزيد من أخبار الفن.alwafd.news

موضوعات ذات صلة:

صورة حماقي على برج خليفة احتفالًا بإطلاق "يافاتنّي" (صور)

منهم ريانا..أندريا بوتشيلي أحدثهم حماقي.. مُغنون عالميون على برج خليفة

بعد لقائهما في 2021.. المواسم الغنائية التي جمعت بين عمرو دياب ومحمد حماقي