عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

الليلة..تامر عاشور مع عمرو أديب في "الحكاية"

تامر عاشور
تامر عاشور

يستضيف، الليلة، الإعلامي عمرو أديب، الفنان تامر عاشور في برنامجه الشهير "الحكاية"، المُذاع على قناة MBC مصر في تمام الساعة الـ 11 مساءً.

 

اقرأ أيضًا..تامر عاشور يحيي حفلًا كبيرًا في المملكة العربية السعودية

 

يتحدث تامر في لقاءه عن أعماله الغنائية واللحنية الجديدة، وأنشطته الصيفية وكواليس ألبومه الجديد المنتظر من جمهوره، وتأثير ظروف كورونا الإستثنائية على سير انتاجه الفني.

 

برنامج الحكاية

 

يذكر أن تامر قد أصدر مؤخراً أغنية "بقول عادي"، والتي سجلت أكثر من 18 مليون مشاهدة عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، كلمات : احمد ابراهيم ألحان : سامح جلال توزيع : فهد، وتقول كلماتها:"بقول عادي أنا المرة دي مش فارق معايا رجوع أنا كويس ولا ببكي ولا موجوع وموضوع الرجوع مقفول مالوش لازمة بقول عادي لكن بصراحة أنا بكدب ومش مرتاح فراقك عدى على قلبي كأنه سلاح قتلني ببطء وغيابك طلع أزمة ومهما ببان کویس أو طبيعي وبعده ريحني مجرد سيرته ما بتيجي قصادي

الشوق بيفضحني وباخد بعضي وأمشي وأبص بلاقيني مشيت في طريق بقولك فيه بتوحشني غيابك طال وبتقطع وعمري في مرة ما ببین وأقول ناسي وأبان قاسي وأنا حنین طريق ومشيته من غيرك ما كملتوش بقيت واحد في بعدك حتي ما أعرفهوش بقول عادي لكني لوحدي ولا عادي ولا مبسوط بقول عايش لكن بعد في بعده بموت وفاكره عمري ما نسيته وده واجعني ومهما ببان کويس أو طبيعي و بعده ريحني مجرد سيرته ما بتيجي قصادي
الشوق بيفضحني وباخد بعضي وأمشي وأبص بلاقيني مشيت في طريق بقولك فيه بتوحشني".

 

إضافةً إلى أغنية "معلش أصلي مدلعها"، التي حققت أكثر من 11 كليون مشاهدة عبر "يوتيوب"، من كلمات:تركي آل الشيخ، ألحان:بلال سرور، توزيع:رامي سمير، وتقول كلماتها:"أنـا فـ عينيهـا أحـنّ النـاس.... وأجدعها إن خدت خطوة معجبتهاش.... براجعها لو رايحـة جايّـة فـ أي مكـان.... بتابعها وإن مـرّة قـالت يـللا جـنـان.... بطاوعها ودول يقولوا هتعيشها عليك.. ودول يقولوا هتطمَّعها أروح آخدها فـ حضني وأقول.. معلـش أصـلي مدلّعها تعوزني وسـط حاجات بالكوم.... أفضالها وتقول يا حكي فـ وقت النوم.... أصحالها تـزعـل وتـرمـي عـلـيـا اللـوم.... أصفالها واللي يعاديها ظـالم مـظلوم.... بحاميلها ودول يقولوا هتعيشها عليك.. ودول يقولوا هتطمَّعها أروح آخدها فـ حضني وأقول.. معلـش أصـلي مدلّعها نيجي بقى للجد.. هتعب لو الحال ده هيمشي لازم أرخي وأشد.. مش كل طلباتها بتمشي وإن حلّفتني بغلاوتها.. كلمتها عمري ما أوقّعها معلش أصلي مدلّعها".

 

للمزيد من أخبار الفن..اضغط هنا