رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

صدارة "يوتيوب" خلال أغسطس| سيطرة حماقي بـ 3 أغاني.. أحمد كامل ومحمد رمضان في المنافسة

حماقي وأحمد كامل
حماقي وأحمد كامل ومحمد رمضان

تشهد قائمة الأكثر مشاهدة على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، تصدُّر عدد مميز من الأغاني التي طرحت خلال موسم الصيف الجاري خاصةً أغسطس الماضي.

 

اقرأ أيضًا..خلال 18 يومًا.. التفاصيل الكاملة لاستحواذ حماقي على صدارة "يوتيوب وأنغامي"

 

حماقي الأكثر صدارة على "يوتيوب ميوزك"

جاء الفنان محمد حماقي في القائمة كأكثر المطربين تصدرًا واستحواذاً  على الصدارة لأسابيع متتالية ، حيث حصلت أغانيه الاربع على المراكز الأولى في صدارة "يوتيوب الموسيقي" ، كالآتي:

 

- حصلت أغنية "طالع موضة"، وهي الإصدار الرابع والأحدث من ألبوم "يافاتنّي"، والتي حصلت على المركز الثالث في قائمة الصدارة، بأكثر من مليون و 600 ألف مشاهدة، من كلمات: تامر حسين، ألحان:تامر علي، توزيع: أحمد إبراهيم، وتقول كلماتها:"

يجي سيرتها قلبي يدق، أديني قلت كلمة حق دي حبيبة قلبي ديا .. وماله ما تتدلع عليا لو أنا منها يعني أتغر، ياما عليا عدّى ومَر ومشفتش أحلى منها، عيونها الحلوة مميزينها ده جمالها طالع موضة براءتها مش موجودة ماعرفش جايبة الجمال ده منين ده جمالها طالع موضة براءتها مش موجودة وفي الرقة مش هتلاقي اتنين تيجي سيرتها قلبي يدق أديني قلت كلمة حق دي حبيبة قلبي ديا .. وماله ما تتدلع عليا عليها رمش زي السهم وضحكتها أصلاً وهم دي اللي مافيش فيها غلطة تجنن .. من الآخر دي فلتة ياما قصادها أنا اتوترت وياما في الكلام كتّرت علشان تفضل شوية بتمشي وقلبي يلوم عليا ده جمالها طالع موضة براءتها مش موجودة ماعرفش جايبة الجمال ده منين ده جمالها طالع موضة براءتها مش موجودة وفي الرقة مش هتلاقوا اتنين تيجي سيرتها قلبي يدق أديني قلت كلمة حق دي حبيبة قلبي ديا وماله ما تتدلع عليا

 

 

-يليها كليب أغنية "لو هتسيب" الذي استحوذ على المركز الرابع للأسبوع الثالث من طرحه عبر "يوتيوب"، بأكثر من 10 ملايين و 300 ألف مشاهدة، من كلمات :تامر حسين، ألحان وتوزيع:أحمد إبراهيم، والكليب من إخراج أحمد نادي، وتقول كلماتها:"حبيبي وأنت ماشي خد معاك حكايات وخد مواضيعنا والذكرى اللي عشناها ونبقى إرتاحنا والأوجاع قسمناها بلا متاهة حبيبي وأنت ماشي خد معاك حكايات وخد مواضيعنا والذكرى اللي عشناها ونبقى إرتاحنا والأوجاع قسمناها قفلناها ولو هتسيب موافقك عادي بس تسيبني بشروطي متتعبنيش كأنك ناوي على موتي وبدل قلبي ده بقلبك وبعدها غيب ولو هتسيب موافقك عادي بس تسيبني بشروطي متتعبنيش كأنك ناوي على موتي وبدل قلبي ده بقلبك وبعدها غيب عايزني يا حبيبي أخلي بالي من مين أخلي بالي من نفسي وليه يعني وبتقولهالي وأنت خلاص مودعني طب اقنعني عايزني يا حبيبي أخلي بالي من مين أخلي بالي من نفسي اللي سايباني ورايحة وراك علشان ملهاش حبيب تاني دا أنا هعاني".

 

 

- تأتي أغنية "تك" في المركز الخامس، التي حصلت على أكثر من 3 ملايين و 700 ألف مشاهدة، من كلمات أمير طعيمة، ألحان: عمرو مصطفى، توزيع: توما، وتقول كلماتها:"بي داس على قلبي تك وأنا يا ناس كده ع المحك ومابقاش في عندي شك خلاص ملكني هواه ده أنا مشيت علشانه عكس على زمان علمت اكس ولو اعيش وياه في حبس هقول دي أحلى حياة بدوب ادوب ادوب من عينيه وانسى روحي بين إيديه قلبي داب م اللي اسمه إيه وخلاص مسلّم ليه حبيبي داس على قلبي تك وأنا يا ناس كده ع المحك ومابقاش في عندي شك خلاص ملكني هواه أنا زمان كان عندي كبر مابمشيش للحب شبر ليه مابقاش كده عندي صبر وليل نهار بناديه ياما سنين عِشت في قلق قابلته الموضوع فرق كده خلاص

لموا الورق ده مافيش كلام بعديه بدوب ادوب ادوب من عينيه وانسى روحي بين إيديه قلبي داب م اللي اسمه إيه وخلاص مسلّم ليه حبيبي داس على قلبي تك وأنا يا ناس كده ع المحك ومابقاش في عندي شك خلاص ملكني هواه".

 

 

صدارة أغنية "على عيني" أحمد كامل

جاءت أغنية أحمد كامل "على عيني"، في المركز الأول، بأكثر من 7 ملايين و 300 ألف مشاهدة، من كلمات:مصطفى ناصر، ألحان:أحمد كامل، توزيع:إسلام الازرق، وتقول كلماتها:"ا كداب .. انا مانستش فضلت استنى واتاري حكايتنا اللي مستنتش ومهما بغني لغيابك وللنسيان رجوعك غنوة لسة ف قلبي ماتغنتش اشوفك فين .. وحشتيني غيابك مش وجع هيروح .. ده شوك ماشي فـ شراييني بقيت ماكرهش سيرة الموت عشان انا مت فعلا لما نسيتيني على عيني اشوفك جاية قدامي وابص بعيد على عيني تفوت بينا الليالي وتنتهي المواعيد على عيني اقول للناس .. حكاية وانتهت وخلاص وانا فـ سري بحبك تاني كل ما اقول هحب جديد تعبت خلاص من التمثيل انا لا بخير ولا قلبي بقى عايش ومش بيميل بتوّه نفسي فـ الدنيا والاقيني بقول الصبح انا كويس .. واموت بالليل طلعتي لسة ويايا ومانستكيش ولا هنسى .. ولا وجعي ده ليه نهاية فرحت اني بقيت مابكيش قصاد الناس واتاري دموعي نزلت مني جوايا".

 

 

صدارة أغنية محمد رمضان "على الله"

-بينما جاء محمد رمضان في المركز الثاني بأغنية "على الله"، التي اقتربت من 9 ملايين مشاهدة، وتقول كلماتها:"حب اجيبها وهي طايره اخش في الحيطه اوقعها ١ ٢ ٣ ٤ هاتلي شله وهسمعها انتوا هلس خيش وقش بضاعه بايظه هنرجعها انا الحقيقي دي الحقيقة عالمزيكا لساني اطول من برج ايفل حطيت عالوحش عديت الليفيل انا كابوسك Egyptian eagle انت شغلتي لو مبسوط اخليك تتقفل منا ماشي علي الله علي الله علي الله انا ماشي فيها كدا علي الله علي الله علي الله ملقتش منافس ليا قولت انافس نفسي محدش بيملئ عيني دايما بشغل متشغلشي مين فيكوا بيا محلمشي مين فيكوا شافني مقلدش بتفكر فيا متكدبشي مين فيكوا جالي وماخسرش انا صيتي عدي المانش انا جامد مابرحمش تيجي قصادي مابتبانش اكبر ما فيكوا علقته بجانش".

 

 

اقرأ أيضًا..قبل (طالع موضة).. حماقي يسجل مشاهدات قياسية بأغانيه الثلاث من ألبوم "يافاتنّي"

اقرأ أيضًا..محمد رمضان رقم (1) بـ "على الله".. (شاهد السبب)