رئيس حزب الوفد ورئيس مجلس الادارة

د.عبد السند يمامة

رئيس مجلس الإدارة

رئيس التحرير

سامي صبري

"نوال الزغبي تكشف كواليس كليب "أرقص

ثقافة وفن

الأحد, 01 أغسطس 2021 18:46
نوال الزغبي تكشف كواليس كليب أرقصنوال الزغبي

كشفت الفنانة نوال الزغبي عن أغنيتها الجديدة  "ارقص"، بفيديو قصير عن كواليس أحدث أغانيها "ارقص"، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع التدوينات القصيرة " تويتر".

اقرأ أيضاً..كليب "ارقص" لنوال الزغبي يتخطى المليون ونصف مشاهدة

علقت الزغبي على الفيديو، قائلة: "خلينا نغير جو ونرقص ونضحك مع ارقص ...كواليس أرقص".

كواليس أغنية أرقص

حقق الكليب أكثر من 4 مليون مشاهدة، وذلك خلال أسبوع من طرحه عبر موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، من كلمات أحمد حسن راؤول، وألحان ألفريد الأسعد، وتوزيع روبير الأسعد، وتقول كلماتها"قلبي بيرقص على دقاته حبك غير كل حياته كملت الحتة الناقصة هات ايدك حلّي الرقصة "ارقص ارقص ارقص" السينيو: ارقص على قلبي ودقو واللي يغيروا منا يطقو الكوبليه: نسهر نتجنن على كيفنا ولا ناس ولا دنيا تكتفنا واللي بعينه بيحسدنا يتشطر و يقلدنا "ارقص ارقص ارقص" انا وانت ومش شايفين غيرنا شايلين الناس من تفكيرنا وانا جنبك بنسى الدنيا مش هبعد عنك ثانية".

 

في سياقٍ متصل، كانت آخر الإصدارات الغنائية لنوال كانت من خلال "أسعد لحظة"، والتي حققت أكثر من 200 ألف مشاهدة، منذ طرحها في مايو الماضي عبر "يوتيوب"، وتقول كلماتها"دي أسعد لحظة في حياتي وهبدأ أعيش أنا حياتي

خلاص هتسيبني ما تسيبني ومع خالص تحياتي دموعي خسارة فيك وجودي كتير عليك، ولو روحي ف ايديك ما بقتش تلزمني عملتك من مافيش بقيت ما تخصنيش وهتعامل وأعيش ومش هتهزمني اذنك معاك يلااا مش فارقة بيك ولا أو حتى من غيرك و براحتك استقوى بس

اللي فوق أقوى ده كبيري وكبيرك لابوعدك صعب ولا حاجه ولا هيتعبني من حاجه بلاش تشغل بالك بيا عشان اصلا مافيش حاجه"، إضافةً إلى أغنية "عقلي وقف"، التي تم طرحها خلال فبراير الماضي، من كلمات:أحمد حسن راؤول، ألحان:أحمد زعيم، توزيع:وسام عبد المنعم.

 

كلمات أغنية "عقلي وقف"

 

وتقول كلماتها"ماشوفتش حد في الدنيا خطفني بنظرة والتانية وانا اللي عشت طول عمري بحسب مشاعري بالثانية وشوفتك قلبي ده اتبرجل وجالك جري مستعجل وانا الحب اللي جوايا كان مشروع ومتأجل انا عقلي وقف .. مش عارفة انا مالي بجد انا اول مرة اتخطف قدام الدنيا بحالها انا جاية أهو وبعترف علشان لو حد في يوم معرفش خلاص اهو عرف اني بحبك .. اني بحببببك في الأول خوفت قولت أهرب بشوفك قلبي يتكهرب وببقا ف حالة مجنونة لما عنيك ليا بتقرب دانت بقيت عندي متلازمة قال اتقل قال مالوش لازمة ده وجودك عندي بالدنيا في بعادك يوم تقوم أزمة".

 

اقرأ أيضاً..خلال 24 ساعة..نوال الزغبي تكسر حاجز المليون مشاهدة بكليب "ارقص"