رئيس حزب الوفد

بهاء الدين أبو شقة

رئيس مجلس الإدارة

د.هانى سري الدين

رئيس التحرير

د.وجدي زين الدين

محمود العسيلي يتصدر "يوتيوب" بأغنية "بقيت معاه"

فن

الاثنين, 15 مارس 2021 16:23
محمود العسيلي يتصدر يوتيوب بأغنية بقيت معاهمحمود العسيلي

كتبت - تقى عادل

حصل الفنان محمود العسيلي على المركز الثاني، بأغنية "بقت معايا"، في قائمة الأكثر مشاهدة على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، وذلك في أقل من 24 ساعة من طرحها.

سجلت الأغنية أكثر من 111 ألف مشاهدة، من كلمات: سارة فراج، ألحان:إيهاب عبد الواحد ومحمود العسيلي، توزيع:أمير هداية، وتقول كلماتها "أنت لسه فاكرها تايهه محتجالك جاي تنصح النصايح خليهالك تعمل إيه ومتعملش إيه وانت مالك وانت مالك وانت مالك جاي بتعدل عليها مين سمحلك ولا بتخوفها منك زي عادتك وإن من غيرك

تضيع وتعيش في وحدة كان زمان مبقتش تاكل من الكلام ده كانت معاك مغمضه وبإيديك ساحبها حتى على النفس اللي تاخده بتحاسبها وهمتها إن حياتها بعدك تبقى باهته بس شافت جوا حضني الدنيا أحلى اللي شايفها بعينيك مبقتش هي الضعيفة خلاص معايا بقت قوية انسى حتى إن فى خيالك يوم تطولها جمبي واقفه يعني مش واقفه بطولها".

يذكر أن آخر الإصدارات الغنائية للعسيلي، كانت من

خلال أغنية "حب غلط"، التي طرحها مطلع العام الجاري، وبلغت أكثر من 8 مليون مشاهدة".

اقرأ أيضا.. "حب غلط" لـ محمود العسيلي تتجاوز الـ 2 مليون مشاهدة في أسبوع

 

الأغنية من كلمات أمير طعيمة، ألحان محمود العسيلي وتوزيع علي فتح الله، وفيديو الأغنية للمخرج إبراهيم حدرج، وتقول كلماتها"ابعديني من قلبك شيليني أصل عارف أن السكة دي آخرها وجع بتشوفيني ليكي بتسحبيني وضعي صعب ومرضي بيكي مش أي مرض.

 

والحقيقة من أول دقيقة انا عارف وانتي عارفه أنه حب غلط وكفاية أنا بقي لُقاه يتعبني احنا الاتنين مش هنكمل ده نصيبنا مفيهاش بعدين الوقت ماهوش في صالحنا ماشيين ماشيين يبقى نواجه بقى روحنا".

أهم الاخبار