رئيس حزب الوفد

بهاء الدين أبو شقة

رئيس مجلس الإدارة

د.هانى سري الدين

رئيس التحرير

وجدي زين الدين

بعد أزمة أحمد فهمي وشيكابالا ..

هنا زاهد لزوجها: بتقول اللي جواك من غير متحسبها

فن

الأحد, 29 نوفمبر 2020 17:17
هنا زاهد لزوجها: بتقول اللي جواك من غير متحسبهاهنا الزاهد و أحمد فهمي

كتبت - راندا جمعه

دافعت الفنانة هنا الزاهد، عن زوجها الفنان أحمد فهمي بعد موقفه مع قائد فريق الزمالك شيكابالا عبر مواقع التواصل الاجتماعي، مشيرة إلى تواضعه مع الجمهور في العديد من المواقف.

اقرأ ايضاً..أحمد فهمي يتراجع عن الإعتذار ل شيكابالا.. والسبب

وكتبت هنا رسالة لدعمه عبر حسابها الخاص بموقع "فيسبوك- Facebook"قائلة: "بعيدا أن شهادتي في مجروحة لأن الناس هتقول بقول الكلام ده عشان جوزها. أنا لا بفهم في الكورة ولا بتفرج عليها بس بشوف قد إيه الإنسان ده بيحب يكون عفوي وبينسى أنه ممثل وبيتعامل مع كل الناس بكل زوق حتى في الشارع وفي التصوير وفي كل مكان والناس اللي عرفاه عرفين ده كويس".

 

وتابعت: "أنا عارفة أنه الناس بتفضل تقول لا ده ممثل مينفعش يقول

رأيه. بس للأسف الإنسان ده بينسى وبيخسر من كتر م هو اللي ف قلبه على لسانه ومش بيحب ينافق و لا بيرضي حد عشان يكسب جمهور زي م ناس كتير بتعمل كده. لما بيكتب رأيه بيكتبوا على اكونت فيس بوك اللي في صحابه زيه زي أي حد أهلاوي بس للأسف بتطلع أخبار بالكلام اللي بيقولوا عموما أنا عايزة اقولك انك قلبك طيب و عفوي بزيادة و بتقول اللي جواك من غير متحسبها عشان بتنسى أنك ممثل أصلا بس الايام دي مينفعش تبقى كده للأسف . واعمل اللي يريحك لأنك إنسان وإحنا كده
كده بنحبك جدا".

 

ليرد عليها أحمد فهمي في تعليق "انت اكتر واحدة عارفانى و معاشرانى .. بس والله أنا خلاص مش فارقلى حاجة اصلا".

 

يذكر أن شيكابالا وفهمي قد دخلا في خلاف حاد عقب الأزمة التي نشبت بينهما منذ عدة أشهر في حفل زفاف شريف منير حسن عضو مجلس إدارة نادي الزمالك السابق.

 

وقدم أحمد فهمي رسالة اعتذار لقائد نادي الزمالك شيكابالا، بعد تعرضه للهجوم من قِبل بعض جماهير النادي الأهلي، ولم تمر سوى ساعات بسيطة ليتراجع الفنان أحمد فهمي عن اعتذاره لشيكابالا ووصف جمهور الأهلي أنهم أسياده.

 

ونشبت وقتها مشاجرة عنيفة بين شيكابالا وأحمد فهمي عندما قام الأخير بالتوجه للاعب الزمالك ومصافحته، فرفض شيكابالا مصافحته ليتطور الأمر إلى مشادة لفظية تحولت إلى شجار بالأيدي.

 

على جانب آخر تضامن عدد من نجوم الفن مع لاعب الزمالك عقب تداول فيديو لمجموعة من جماهير الأهلي وهي تزف كلبًا أسود وألبسته قميصًا أبيض وسط الهتاف باسم شيكابالا.

 

أهم الاخبار