رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

فراس سعيد يستنكر منتقدي نجوم الفن بسبب تصوير المسلسلات

وجه الفنان فراس سعيد رسالة استنكار إلى منتقدي تصوير مسلسلات رمضان في الوقت الحالي، وجاء ذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

 

اقرأ أيضًا .. فراس سعيد: مسلسلات «الإثارة» جاذبة للجمهور ولن أحرق نفسى كممثل

 

وأوضح فراس عن شدة استنكاره لما يحدث من قبل الحملات المهاجمة لتصوير مسلسلات رمضان 2020، في ظل أزمة فيروس كورونا المستجد، قائلًا: صباح الخير جميعًا .. آسف اني بكلمكم عن حاجة بسيطة.. بس الموضوع محيرني و مش فاهمة الصورة دي بقالها يومين بتلف الانترنيت .. ناس كتير كاتبة ان في زمن أتقفل فيه الجوامع و المساجد الناس دي لسه بتصور .. و طبعًا ناس بتدعي علينا بأننا نمرض .. و ناس شايفه ان ده أستهتار و جري وراء الفلوس .. غير كلام جارح كتير مالهوش لازمة.

 

وأضاف فراس قائلًا: أولًا .. لا اعلم لو صوره الزميل محمد رمضان دي من امتى .. بس الصوره الثانيه الي متشيره دي من تصوير مسلسل ضد مجهول يعني من اكتر من سنتين .. وأنا عن نفسي واقف تصوير و فالبيت داخل

على 3 اسابيع.

 

ثانيًا .. أنا مع كل الناس اللي شايفه ان التجمع فالوقت ده غلط .. و اننا لازم نلتزم بالاجرائات الوقائية .. بس فيه مسئوليه على الناس ديه .. و أكيد مش هاينزلو من بيوتهم إلا عشان المسؤلية دي.


ثالثًا .. هو أيه لازمه الكلام الغلط و الدعاء على الناس .. آسف لو خدت من وقتكم.

 

ومن ناحية أخرى يشارك الفنان فراس سعيد في بطولة مسلسل أسود فاتح، وهو من تأليف أمين جمال، وإخراج كريم العدل، وبطولة كل من هيفاء وهبي، أحمد فهمي، معتصم النهار، نبيل نور الدين، شريف سلامة، خالد الشيوي، صبري فواز، ناصر سيف، نانسي صلاح، حنان سليمان، حسام الجندي، عمر السعيد، رانيا منصور.