عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

تامر حسني لرامي جمال: مايكل جاكسون جاله بهاق وبقى أسطورة

تامر حسني ورامي جمال
تامر حسني ورامي جمال

 حرص الفنان تامر حسني على دعم صديقه المطرب رامي جمال، عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، بعد الكشف عن إصابته بـ مرض البهاق الذي أثر بشكل كبير على حالته النفسية، ودفعه إلى التفكير في الاعتزال.

 نشر تامر حسني صورة جمعته بـ"رامي"، وعلق عليها، قائلًا: "إلى الفنان الكبير والصديق الحقيقي والمحترم رامي جمال، يا حبيبي انت فنان كبير ومحبوب وليك قيمتك وكل الناس بتحبك ومفيش حاجة هتعطلك عن نجاحك".

 

أضاف: "تعبك دا لا هو مؤذي ولا مُعدي وكل الناس جواها تعب في منه اللي ظاهر وفي منه اللي مش ظاهر حتى لو كان تعب نفسي أو مادي كل شخص جواه وجع من حاجة معينة، المهم إننا نبص ونتعلم من اللي ظروفهم أصعب مننا ورغم كدا عندهم صبر وبينجحوا في الاختبار وبيقولوا الحمد لله ومكملين وعندهم إرادة وبينجحوا أكتر من الأول".

 تابع: "لازم تكمل نجاح يا رامي و شيل أي هلاوس من دماغك وأوعى تخبي نفسك، اللي بيحبك بيحبك لشخصك وفنك، صدقني دي حاجة عادية يا رامي والله ملهاش أي تأثير لا عليك ولا على جمهورك بالعكس بقى انت أكيد شايف الناس كلها طيبين إزاي ونفسهم يفرحوك وبعدين

إفتكر إن مايكل چاكسون جاله نفس اللي جالك وبقى أسطورة مبتتكررش خالص، وانت فنان وعارف".

 وأخيرًا قال تامر حسني: "أنا واثق إنك مؤمن وبتحمد ربنا وهتقوم وهتكمل وهفكرك قدام كل الناس اللي شايفه كلامي انك هتنجح أكتر وأكتر وربنا هيكرمك أجمل كرم وهتشوف قريب.. بحبك يا رامي".

 جدير بالذكر أن المطرب رامي جمال أعلن عن إصابته بمرض البهاق، وكشف عن معاناته مع المرض نفسيًا وجسديًا وعن نيته الجادة في الاعتزال رغم حبه للغناء، وذلك في حالة عدم تقبل الجمهور لمظهره الذي تأثر بالمرض والذي حاول إخفاءه كثيرًا بالمساحيق أثناء إحيائه للحفلات، وتلقى رامي منذ الأمس الكثير من رسائل الدعم من نجوم الفن، أبرزهم المطربة التونسية لطيفة، أحمد زاهر، محمد نور، إيمان العاصي، إليسا، زينة، دينا، الشاعر تامر حسين، وغيرهم.