رئيس الحزب

ورئيس مجلس الإدارة

بهاء الدين أبو شقة

رئيس التحرير

وجدي زين الدين

قراء البوابة لمبارك : الإعدام من أجلك أنت

الصفحه الاخيره

الجمعة, 15 أبريل 2011 16:34
كتب - أحمد عبدالرحمن:


شن قراء بوابة " الوفد " الإلكترونية هجوماً حاداً على الرئيس السابق حسني مبارك تعليقا على الخبر الذي نشر بعنوان " مبارك ونجلاه أمام المحكمة 19 أبريل " .

قال علي النمساوي تعليقا علي الخبر " الإعدام من أجلك أنت، من أجلكم مشنقة عالمية على أرض مصرية " .

وأضاف محمد حلمي " أولى خطوات الديمقراطية النزيهة " وقال القارئ البطل " آه جمال اتعين رئيس لمصر وأحمد عز رئيس الوزراء وجميع الوزراء استمروا فى مناصبهم والدنيا بقت أسود من الليل المظلم والغلاء الفاحش بقى اكثر، وفتح

جميع المعتقلات للشباب وفجأة صحيت من النوم وبعدها سمعت بحبس الرئيس المخلوع ونجليه، قلت عقبال حرمه وحمدت الله وقبلت ايدى وش وظهر على الكابوس المزعج ..وتحيا ثورة الشباب.. ويحيا رجال القانون الشرفاء وكمان السيد المحترم المشير وتحيا مصر حبيبتى " .

وقال وحيد فايز بسخرية " الحمد لله والبقية تأتى إن شاء الله، عقبال ما نشوفهم كده منورين ولابسين البدلة الحمرا هتنطق عليهم، زهقنا من البدل السودة بتاعتهم اللى مكتوب عليها حروفهم واللى

جاية من سويسرا، ياريت يجربوا الصناعة المصرى اللى فى السجون هيرتاحوا فيها " .

وقال القارئ " مصري ابن مصري " إنه أول حاكم لمصر يسجن، التاريخ له بابين باب المجد الواسع و باب المزبلة الضيق.. أراد مبارك أن يزور التاريخ بكذبة صاحب نصر أكتوبر إلى أن أخذ ضربة شعبية مصرية صاروخية أسقطته في طرة " .

وعبر عن سعادته بحبس مبارك قائلا " أحمدك يارب دلوقت بس أقدر أطمن علي أولادي وأحفادي من بعدي فقد عشت في عهد الحرامي السابق وليس لدي أمل في مستقبل أولادي بسبب الفساد والرشاوي والمحسوبية والتي تفحشت في عهد مبارك وعاشت بلادي حرة أبية وعاش رجال القوات المسلحة الشرفاء تاج رءوسنا وفخرنا وبارك الله فيهم " .

 

 

أهم الاخبار