رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل

فيديو..مرسى: رجال أعمال يحرضون ضدى

احمد بهجت ومحمد امين
احمد بهجت ومحمد امين

قال الدكتور محمد مرسى رئيس الجمهورية: إن القضية التى عرفت بموقعة الجمل خرج كل المتورطين فيها براءة، مشيرا إلى أن النائب العام السابق المستشارعبد المجيد محمود، لم يضم طلعت وزير الداخلية الأسبق محمود وجدى فى القضية ورئيس الوزراء وقتها – أحمد شفيق .

وأضاف ساخرا أن إقالة النائب العام عبد المجيد محمود،  كان من مطالب الثورة، مشيرا إلى أنه طمس الحقائق الهامة ليتم تقديم القضايا غير مكتملة الأركان وهو ما أكده القضاة فى حثيات الحكم، وتعهد قائلا:" ثقوا أنه مازال دم الشهيد فى رقبتى ".
كما قال ساخرا :"يعنى حسن عبد الرحمن بقى من الثوار ياعم اقعد ساكت إحنا بنحاول نخلى الشرطة تصحى وتتعافى بسبب اللى عملتوه فيه وطلع حسن ينحاز للثوار، أنا عارف مين اللى ورا هؤلاء ولأتخذن معهم كل أساليب القسوة".
وأكنمل :"محمد الأمين بيعمل أيه متهرب من الضرائب ادفع الفلوس اللى عليك للبلد، مسلط علينا القناة

بتعته وأحمد بهجت عليه أكثر من 3 مليارات جنيه اتصالح الأول وبعدين سلط علينا القناة أصل مفيش حد عامل لنفسه بيت وعامل حوليه حديدة مينفعش كفاية وكمان مش يقعد يتحرك يروح ليده ويجى لده خلاص" .
وأكد مرسى نواجه محاولات للتدخل لصالح بعض القوى والتضيق على واردات مصر من الوقود ومرة بالتعطيل الاستثمارت ومرة بتعطيل بقرض النقد الدولى وإنما ليس منه على مصر وإنما هو حق مصر، كما يحاول بعض الأشقاء  الضغط علينا ، قائلا:"إحنا جوه بلدنا إرادتنا لشعبنا واحنا مبندورش على أذى لحد واحنا أكبر من أن عقرب  لما يقرصنا نموت".

شاهد الفيديو:

http://www.youtube.com/watch?v=z1ZvEY8QOlU&feature=youtu.be

                                                                                                                  

http://www.youtube.com/watch?v=bn_n4iR5c_w&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=bn_n4iR5c_w&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=w2L7eK79ZpQ&feature=youtu.be