عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل

غنيم لـ"مرسى": "تعذبينا ده فى رقبتك"

الشيخ وجدي غنيم
الشيخ وجدي غنيم

حمل الداعية الإسلامي وجدي غنيم الرئيس محمد مرسي مسئولية عودة "أمن الدولة لممارساته"، قائلا: "إن رجوع زوار الليل لترهيبنا وتعذيبنا ده في رقبتك يا ملتحي يا حافظ القرآن".

وأوضح غنيم في فيديو نشره على حسابه بموقع "يوتيوب"اليوم الخميس، بعنوان: "هل سيعود أمن الدولة من جديد.. حسبنا الله ونعم الوكيل" قائلا: "صدمت وإحنا في عهد مرسي، اللي عانى زينا، من رجوع أمن الدولة، وإنهم بدأوا يستدعوا الإخوة، دي في رقبة الرئيس مرسي، مفيش حاجة اسمها يرجع العهد اللي فات، مفيش حاجة اسمها الكهرباء والدخول على السيدات في نصف الليل ترجع تاني".
وتابع: "هيستدعوا الإخوة تاني، وفي عهد مرسي، يبقى إحنا عايزين وقفة تانية خالص لمنع عودتهم، المفروض يكون فيه قانون علشان نعرف وضع الأمن الوطني في الدولة"، مطالبا مجلس الشورى بوضع قانون لحدد من تدخل

الأمن الوطنى فى شئون المواطنين".
وأكد وجدى أن الحياة التى نعيشها فى عصر الإخوان حياة سوداء إن لم نقف جميعًا ضد الفساد، مشيرًا إلي أن أمن الدولة عذبهم وسحلهم قائلا:"عايزين إيه تاني؟ ياما قبضوا علينا ياما دخلونا السجون، وإن لم يتوبوا فلهم عذاب جهنم والحريق".
وهدد الداعية الإسلامي: أمن الدولة إنهم سيلحقونهم وسيقتلونهم قائلا :"ورب الكعبة إن لم نقص ذيول أمن الدولة هيقصونا، حذارِ من رجوع المجرمين، أي حد من الأمن الوطني يستدعيه لازم يبلغ، وأنا بقول للرئيس مرسي أهو الموضوع في رقبتك".


شاهد الفيديو..

http://www.youtube.com/watch?v=cJoNb9rGrfA&list=UUCLETNicQf6gp2fdDdd2VuQ