رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

غليان وسط جماهير الزمالك بسبب الميركاتو الصيفي

جماهير الزمالك
جماهير الزمالك

سادت حالة من الغليان والقلق وسط جماهير الزمالك بعد التعاقد مع الثلاثي السنغالي إبراهيما نداي، والمغربي زكريا الوردي، وأحمد أيمن منصور، لتطالب جماهير القلعة البيضاء عبر وسائل التواصل الاجتماعي مجلس افدارة بتدعيم الفريق بصفقات سوبر.

                    

ويري عشاق الزمالك أن اللاعبين الذين أتم مجلس الإدارة التعاقد معهم والمرشحة للانضمام للفارس الأبيض ليست على قدر طموحات بطل الدوري، والذي يطمح في المنافسة على التتويج بدوري أبطال أفريقيا الموسم المقبل والحفاظ على الألقاب المحلية.

 

اَراء جماهير الزمالك عبر السوشيال ميديا في صفقات الزمالك

امتنعنا عن الكلام في الصفقات طول الفترة اللي فاتت لأن كان الأهم بالنسبالنا ننهى الموسم ببطولة الدوري والكاس وبالإرادة والجمهور واللاعيبة والبروفيسور فيريرا صنعنا المستحيل.
ولأسباب وقف القيد فترتين أدى لميركاتو صفري وبالتالي خزينة النادي ماصرفتش شئ ورئيس النادي أكد أكتر من مرة على وجود فائض في خزينة النادي مع إمكانية شراء لاعيبة سوبر.
الميركاتو الحالي لا نتهاون عن انه يكون ميركاتو قوي للزمالك يليق بإسمه، نداي وأحمد ايمن منصور والوردي نتفق نختلف عليهم لكننا محترمين إنه بموافقة المدير الفني لكن هل هنعرض في كل مرة لاعيبة فري يختار ما بينهم؟!
سقف طموحات جماهير الزمالك عالي للمنافسة على بطولات الموسم القادم، زي ما أشدنا بحسن التعامل والهدوء الإداري في فترة حسم الدوري واستقدام فيريرا، لن نتهاون في اي تقصير فى صفقات سوبر او هدم إستقرار النادي.
 

وأيضا..
شكرنا فيك وحيناك على الفترة الأخيرة لأننا كنا عارفين إن الظروف هي السبب من ايقاف قيد وخلافه ولإننا معندناش أي حسابات مع أي حد إلا مصلحة الكيان.
لكن مجنون ومعتوه اللي يفهمك إن عشان الزمالك عمل موسم اعجازي وتحدى كل الظروف هيبقى كل موسم بالشكل ده من غير تدعيمات قوية،، الطموح دلوقتي المنافسة على افريقيا يعني لازم نبني على الفريق الحالي ونقويه بصفقات سوبر تقدر تنافس على افريقيا وتحافظ على لقب الدوري...
فيريرا رغم امكانياته العظيمة لكنه مش ساحر ومهما كان في منطق في النهاية ممكن ينتصر في أي

وقت.
مش كل ماهو Free نقول فيريرا هيطوره عشان نعد في صفقات ع الفاضي ونسكت الجمهور ونرمي المبرر على فيريرا! هتعرض عليه 2 سيئين وواحد وسط طبيعي هيختار الوسط لأنه أفضل من السىء ولانك من الاساس معرضتش السوبر! صحصح ربنا يهديك عايزين نرجع نقول برافو من تاني.

بالإضافة إلى..

نتمني نعمل صفقات تليق بإسم الزمالك احنا عندنا طموح كبير الموسم الجاي اننا نحقق دوري ابطال افريقيا لان معانا مدرب كبير، ياريت الصفقات تكون لاعيبة مهمة ومؤثرة مش مجرد اننا نتعاقد مع لاعيبة فري ولتطلع حلوه لتطلع وحشه انت وحظك.

رد الزمالك

أمير مرتضي منصور

تحدث أمير مرتضى منصور في تصريحات صحفية؛ عن استياء الجماهير من ضعف التعاقدات، حيث قال: "أنا طريقتي دايمًا في إتخاذ القرار، إن أنا بعمل الصح بعيداً عن رأي الجمهور أو شكلي هيكون إيه قدامهم".

 

 وأضاف:"فمش هروح أجيب لاعب أو صفقة عشان الجمهور عاوز كدا، لاء دي مش طريقتي أنا بعمل الصح وده بيبان بعد كدا أنه صح لكل الناس".

 

ويستعد الزمالك لضم عدد من الصفقات خلال الفترة المقبلة، حيث يقترب لاعب الوسط نبيل عماد دونجا، ومحمود عبد العاطي دونجا، وعمر كمال عبد الواحد، بجانب عودة المهاجم مروان حمدي، وحمدي علاء المعارين لـ سموحة، والتعاقد مع إبراهيما نداي، وزكريا الوردي، وأحمد ايمن منصور.

 

لمزيد من أخبار الرياضة.. اضغط هنا