رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

كارتيرون يعلق على خسارة الزمالك أمام فاركو

باتريس كارتيرون المدير
باتريس كارتيرون المدير الفني للزمالك

علق الفرنسي باتريس كارتيرون المدير الفني لفريق الزمالك على نتيجة مواجهة فريقه أمام فاركو والتي انتهت بخسارة الأبيض بثنائية دون رد في إطار منافسات الجولة الثانية من بطولة كأس الرابطة.

اقرأ أيضًا ..
السولية قبل مباراة السودان: نعرف قيمة قميص منتخب مصر


وقال كارتيرون في المؤتمر الصحفي عقب اللقاء "حزين جدًا على النتيجة ولكنها مستحقة ومنطقية طبقا لسير المباراة وكنا احنا رد فعل فقط .. الفترة اللي جاية هنحاول نصلح الأخطاء استعدادا للدوري ودوري الأبطال اوباما من أحسن صناع اللعب في افريقيا ومفيد جدا واحنا لسة راجعين من فترة توقف وعندنا غيابات كتير وبنحاول نجهز البدلاء والشباب ".

وواصل "مش اي لاعب يقدر يلعب في الزمالك ، وقال كارتيرون في رده على احد الصحفيين اعلم إنك لا تحب أوباما ودائما تنتقده ولما يبقى معاك رخصة تدريب هبقى اخد رأيك في مستواه تعودت على الاسئلة الدائمة إني لو لعبت بالأساسيين هتسأل على الشباب والعكس وبيسو لو كنت لعبت بيه كظهير أيمن هو برضو مش مركزه الأساسي لأنه خط وسط مدافع وعبد الله جمعة لعبت بيه

ظهير أيمن في ماتش الاسماعيلي ، وقدم مستوى جيد طارق وعمر عندهم كدمة قوية وشيكابالا لسة راجع من اصابة كورونا وحازم تعبان وخد راحة مجبناش اهداف في ماتشين كاس الرابطة لان اكثر الاهداف اللي كنا بنجيبها كانت بتيجي عن طريق اللاعيبة اللي موجودة في المنتخبات بس عندنا مشكلة اكبر حاليا وهي ان المنافس بيقدر يعمل علينا هجمات كتير ويسجل اهداف فينا.

وأضاف ، أتمنى استمرار أشرف بن شرقي ويساعدنا على حصد البطولات وصرف مستحقاته امر جيد عشان يركز اكتر مع الفريق انا مش جوا دماغ بن شرقي عشان اعرف موقفه من الرحيل مقدرش أجبر مصطفى فتحي على البقاء لأن عقده هيخلص.

طالع أخبار الرياضة بـ"الوفد" من هنا ..