عاجل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

ميدو: "هناك كثير من المدربين والإعلامين حملو الشنط للوصول لغايتهم"

أبدي أحمد حسام ميدو لاعب الزمالك السابق، رأيه في نماذج المدربين والأعلامين المتواجدين علي الساحة الرياضيةفي الفترة الأخيره، مؤكدا علي عدم وجود أي إمكانيات مهنية لديهم ، توصلهم للنجاح .

ورد أحمد حسام ميدو علي تغريده أحمد مجدي التي أبدي فيها عن عدم رضاه التام لما يحدث في الساحة الرياضية في الفترة الأخيره وما يصدر من بعض المدربين والإعلاميين، وقال ميدو:" للأسف هناك نماذج من المدربين والإعلاميين كان سلاحهم طول حياتهم شيل الشنط ووصلوا لأعلى المراتب!! ولكنهم ليسوا معيار للنجاح لانهم سلكوا هذا الاتجاه لمعرفتهم بأنهم ليس عندهم اي إمكانيات تؤهلهم للنجاح غير ذلك!!".

وكان قد نشر أحمد مجدي تغريده عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الإجتماعي قائلا: " ازاي تطلب من اللاعبين الولاء للانديه وانت متعرفش ازاي تتعامل معاهم كم مدير كره او اداري او المسئول علي الانديه دارس او

واخد كورس في اقل حاجه ازاي تتعامل مع مجموعه مختلفه البيئه والتعليم والعقليه وبعد كده تتعامل عمل فردي مش معني انك لعبت كره قدم تبقي خبير للاسف في مصر بتتحسب كده!!”.

وفي تغريده أخري قال مجدي: " اتأكدت ان في اعلاميين ممكن يقودوا الرأي العام لصالح لاعب او يقعدوه في البيت تخيل لاعب بقيمه حسام عاشور محدش يطلع يتكلم عليه ولا حد بيدخله ذي لاعيبه تانيه يمكن عشان محترم وملوش في قاعده الكافيهات والبيوت وبيشتغل بس هي دي كره القدم في مصر لك الله يا عاشور؟؟!!!!".