رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

(فيديو) تامر حسني يوجه رسالة للشباب| "المريض الحقيقي اللي معندوش طموح"

تامر حسني
تامر حسني

وجه نجم الجيل الفنان تامر حسني، رسالة تشجيع لجمهوره من الشاب خلال مقطع فيديو ضم مشهد من فيلمه "مش انا"، والذي طرحه منذ عام بدور العرض المصرية والعربية، وحقق وقتها إيرادات تخطت الـ 300 مليون جنية .

 

اقرأ ايضاً .. "الأكثر شعبية في السينما العراقية".. إشادات رواد تويتر بـ فيلم مش أنا

 

وكتب تامر حسني، عبر حسابه الرسمي بموقع "إنستجرام"، قائلاً:" مشهد الحمدلله من فيلم (مش أنا)، يمكن أهم حوار كتبته في حياتي و اتمنى ياخد نصيب كبير اوي في الإنتشار عشان واثق ان كلامه كتير منكم محتاجين يسمعوه و هيكون علامه جميله لناس كتير محبطه و مستنيه التشجيعه دي، عشان يقوموا و يحققوا اللي ناقصهم لما يركزوا ان في ناس ظروفهم كانت اصعب منهم و قدروا يوصلوا و ينجحوا ".

 

 

 

وأضاف "حسني":" يعني الموضوع فينا احنا مش في الظروف ظروفك الصعبه دي ممكن تصنع منك بطل، انت اللي هتحدد و هتقرر ظروفك هتصنع منك ايه قوم يلا ينفع تحلم تاني و عاشر الحلم ملوش وقت ولا سن و الوقت مش متأخر ولا حاجه و مادم بتصحى من النوم بتلاقي نفسك عايش يبقى ربنا لسه عايزك و عندك مُهمه في الحياه قوم دور عليها ربنا مخلقكش فاضي بالعكس عندك كتير بس الشاطر كل ما يدور هيلاقي و زي ما كتبت في حوار الفيلم (المريض الحقيقي هو اللي معندوش طموح ) ".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)

 

قصة فيلم "مش أنا": 

تدور قصة فيلم "مش أنا"، حول حالة نفسية ما تصيب "حسن" تامر حسنى، تجعله لايتحكم في تصرفاته التي تضعه

في مواقف محرجة مع من يتعامل معهم، بجانب علاقته القوية مع والدته المريضة التي يرعاها دون مساعدة أحد وفي نفس الوقت يبحث عن علاج لحالته النفسية النادرة.

 

 

 

أبطال فيلم مش أنا:.

يشارك فى بطولته بجانب تامر حسنى، كل من ماجد الكدوانى، سوسن بدر، حلا شيحة، بالإضافة لعدد كبير من الفنانين، الفيلم قصة وسيناريو وحوار تامر حسنى، وإخراج سارة وفيق، الفيلم انتاج مشترك بين شركة سينرجى وحسام حسنى وأحمد دسوقى.

 

فيلم مش أنا

 

ومن ناحية أخرى، يستعد النجم تامر حسني لطرح فيلمه الجديد "بحبك" في  الموسم السينمائي لعيد الأضحى القادم في مختلف دور العرض السينمائي في مصر والدول العربية.

 

فيلم "بحبك" من بطولة هنا الزاهد، حمدى المرغنى، هدى المفتى، مدحت تيخة، شهد الشاطر، عالية راشد وعدد آخر من الفنانين، وتدور أحداثه في إطار رومانسى إجتماعي مع عدد من المواقف الكوميدية، وقصة وإخراج تامر حسني.

 

هنا الزاهد وتامر حسني

 

ويعد فيلم "بحبك" أولى تجارب تامر حسني في الإخراج السينمائي، ويشركه البطولة الفنانة هنا الزاهد، هدى المفتى، حمدى الميرغنى، مدحت تيخة، شهد الشاطر، عالية راشد وآخرون أليف وإخراج تامر حسنى.

 

تامر حسني وهنا الزاهد

 

لمزيد من أخبار فن الوفد اضغط هنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا