رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

تفاصيل أغنية "تاني علبة سجاير لتامر علي

تامر علي
تامر علي

 يطرح المطرب والملحن تامر على، أغنيته الجديدة بعنوان "تانى علبة سجاير"، من كلمات محمد عطية، وألحان تامر على، وتوزيع وسام عبد المنعم.

اقرأ أيضًا..حماقي يعلن موعد طرح أغنية "زيها مين"

تفاصيل أغاني تامر علي

وكان تامر علي، قد طرح مؤخرا أغنية "عيني ع الجمال"، وهى من ألحانه، وكلمات الشاعر تامر حسين، وتوزيع ومكساچ يحيي يوسف، وتقول كلماتها " عيني عيني على الجمال من نظرة أنا قلبي مال محلي عينيك الجمال حبيت طريقتك في الكلام داري داري الناس تشوف البراءة و الكسوف ده أنت من بين الألوف القلب يرتاحلك قوام ني تاني النظرة دي تاني الضحكة دي بتفاجئني و لا أيه أنا قلبي مش قدك حرام اه يا روحي عليك قبول ده أنت خلتني ف ذهول علمتني عينيك أقول ولسه ما شبعتش علام".

أغاني تامر علي الجديدة

وأغنية«ما قصرتش زمان» وتعاون فيها مع الشاعر محمد عاطف، وتوزيع يحيى يوسف، وتقول كلماتها" ما عاش اللي يكسرني .. و ييجي علي الوجع فيا لا هابكي علي اللي يخسرني..ولا هندم علي الماضي حياتي لسه قدامي .. وحلوه الدنيا حواليا في بكره مكان ل أحلامي .. محدش للجراح فاضي ما قصرتش ..زمان مع حد غير

نفسي عملت حساب لناس بالرخص بايعنني مفكرتش كمان في عيوبي ونواقصي مشيت ورا قلبي بس وده اللي ضيعني دفاتري لازم أرجعها .. وهاتعلم من الغلطات هابص لنفسي بقي وأخرج من اللي أنا فيه واعدي عليه سعادتي هبدأ اتابعها كفايه لحد كده احباط من الوهم اللي عشته هفوق هزعل روحي ليه وعلي ايه"

 

تعاون تامر علي  في ألبومه مع الشعراء بهاء الدين محمد، وتامر حسين، محمد حامد، وجمال الخولي، ومحمد عاطف، ومحمد عطيه، وحسن مهران أما التوزيع الموسيقي سيكون لكل من يحيى يوسف، وشريف مكاوي، وأحمد إبراهيم، وأسامة الهندي، ووسام عبدالمنعم. يذكر أن تامر على يُعد واحدا من أبرز وأشهر الملحنين على الساحة الفنية في مصر والوطن العربي وله الكثير من النجاحات الكبيرة مع أهم المطربين.