رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
عاطف خليل

مصطفى درويش يروي تفاصيل أزمة ساق شريف دسوقي

مصطفى درويش - شريف
مصطفى درويش - شريف دسوقي

روى الفنان مصطفي درويش تفاصيل الأزمة الصحية التي تعرض لها شريف دسوقي بعد عملية بتر قدمه اليسرى بسبب مرض السكري.

 

وكتب "درويش" عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "إنستجرام" : "اللّي حصل  لشريف دسوقي ده حرام، حسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب لو كان حد وقف من النقابة قبل ما يتعمل فيه الكارثة دي كان اتلحق".

 

اقرأ .. بدرية طلبة تكشف تفاصيل بتر قدم الفنان شريف دسوقي

 

وأضاف، للأسف النقابة قالت لبدرية طلبة لما استنجدت بيهم أصله مش عضو فمش هينفع نساعده من النقابة بس هنبقي نبعتلك مساعدة شخصية، طبعًا كتر خيركم وده قانون وعلى رأسنا بس طب كنتم روحو هاتوه وقولوا لينا ما كل المنتجين والممثلين معاهم فلوس يا جدعان وكلنا هنساعده ومحدش هيتأخر حتى كنا شوفنا حل قبل ما تحصل فيه الكارثة دي ويقطعوا رجله.

 

 

وتابع، يترمي في مستشفي أقل ما يقال عنها تحت السلم بجد اللي حصل ده حرام، حقك عليا يا شريف سامحني والله ما كنت أعرف إنك في الحالة دي حقك عليا والله وقدام الجميع أهو والله ما هسيبك لحد ما أموت إنت مسؤول مني مسئولية كاملة، حقك عليا وحقك علينا كلنا".

 

وقال، الأستاذ جمال العدل اتكفل بمصاريف المستشفي والعلاج والأستاذة كاملة جابتله طرف صناعي من أحسن شركة للأطراف الصناعية، شكرًا لبدرية طلبه انتي بميت راجل إنتي وناس إسكندرية، دكتور اشرف ذكى تواصل معايا وفهمني الموقف وانا متفق معاه جدا والنقابه متكفله بمصاريف المستشفي ".

 

 

 

بداية أزمة ساق شريف دسوقي قبل بترها

 

بدأت أزمة ساق الفنان شريف دسوقي بخلاف كبير مع أحمد الجنايني منتج فيلم "وقفة رجالة"، الذي شارك فيه شريف دسوقي مع عدد من النجوم أبرزهم بيومي فؤاد وماجد الكدواني وسيد رجب.

 

واتهم "شريف" منتج ومخرج الفيلم بتعريض حياته للخطر بسبب استخدام تقنية جديدة أثناء التصوير في الغردقة، وهي مساج ماء البحر الذي تسبب في إصابته بحالة إغماء وظهور "خراج" في قدمه، الأمر الذي استدعى تدخل جراحي.

 

وظهر في فيديو يهدد بالانتحار، حيث قال:" هقتل نفسي في ميدان عام لو مخدتش حقى من أحمد الجنايني"، واتهم المنتج بأنه صمم على تحصيل مبلغ 1500 جنيه منه مقابل سيارة الإسعاف التي نقلته إلى المستشفى، وأكد أنه تحمل مصاريف العلاج كامله التي وصلت إلى 26 ألف جنيها ". 

 

وكان قد تداول، عدد من رواد مواقع التواصل الإجتماعي، مساء أمس، أخبار تفيد تعرض الفنان شريف دسوقي لعملية بتر في قدمه.

 

مصطفى درويش

Tags موضوعات ذات صلة 

 

بعد بتر قدمه.. آسر ياسين يدعم شريف دسوقي

 

زينب غريب عن أزمة شريف دسوقي .. اللي بيمر بيه يوجع القلب