رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين
رئيس حزب الوفد
د.عبد السند يمامة
رئيس مجلس الإدارة
د.أيمن محسب
رئيس التحرير
د. وجدى زين الدين

أبرز رسائل الرئيس السيسي في احتفالية "كتف في كتف".. سعيد ومتشرف بيكم جدًّا

الرئيس السيسي في
"الرئيس السيسي في احتفالية "كتف في كتف

 بعث الرئيس السيسي رسائل عدة في احتفالية "كتف في كتف"، إذْ أعرب عن سعادته باحتفالية “كتف في كتف”، المقامة في ستاد القاهرة الدولي، قائلًا: "بسم الله الرحمن الرحيم.. السلام عليكم.. كل سنة وأنتم طيبين جميعًا".

 

 قال الرئيس: "يوم جميل ومنظر جميل جدًّا جدًّا"، متابعًا: "سعيد ومتشرف بيكم جدًّا.. ومش عارف أشكركم إزاي.. شايف شاب وشابات وأعمار مختلفة.. متطوع صغير جدًّا جدًّا بيقولي موجودين".

 

اقرأ أيضًا.. تصفيق حاد من الرئيس السيسي لأصغر متطوعين "كتف في كتف"

 

 أكد الرئيس أن مبادرة "كتف في كتف" تسهم في تخفيف الأزمة الاقتصادية الكبيرة، قائلًا: "كان لازم أجي أشكر وأقدر اللى بتعملوه وكل اللى هتعملوه.. ودى مساهمة في تخفيف الأزمة الكبيرة اللى بتمر بها الدنيا وبتمر بها مصر.. غلاء الأسعار.. نكون

موجودين ونلف على البيوت.. و5 ملايين مساهمة غذائية".

 

 تابع: "أنا على علم بحاجات كتير بتتعمل.. الهدف منها نخفف على الناس في مصر.. خلال الأيام الكريمة دي تبقي الأمور.. أشكر الجميع تقديري للجميع وشكري للجميع وسلامي للجميع.. ودعواتي لكم بالخير والسلام".

 

 أوضح الرئيس السيسي: "من الحاجات الجميلة جدًّا.. إدخال السرور والبهجة على الناس.. أي ناس.. بصرف النظر أنت بتقدم إيه.. كفاية بتخبط على بيت وتقوله أنا شايفك ومعاك.. بشكركم جميعًا.. دايمًا المصريين مع بعض.. متشكر جدًّا".